lille løk Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har forstått at å amme babyen i søvn ikke er etter boka, dette blir frarådet fordi babyen ikke lærer å "finne" søvnen selv. Her i huset så har vi vel trosset dette, og lagt oss til den vanen at hver eneste kveld ammer jeg lillejenta i søvn. Vi ligger i sengen, hun drikker i ca 1 time og så sovner hun så godt som bare det! Har fungert veldig greit for oss, aldri hatt noe problemer med oppvåkninger ol. MEN har vi bitt oss selv i halen??? Kommer vi til å få kjempeproblemer når hun etterhvert må lære seg til å sovne uten pupp??? Har noen erfaring? Jenta er snart syv mnd nå, og jeg skal begynne å jobbe igjen i slutten av september, jobber turnus- det vil så si at jeg jobber kvelder også. Kan jo ikke storme hjem med puppen når hun skal sove da...Hmm...hadde hun bare brukt smokk eller tatt flaske så kunne det hjulpet henne til å roe ned. Men jenta har ikke forstått seg på at man kan suge på noe annet enn pupp, så slike dupperier blir det bitt intenst på- og hun roer seg absolutt ikke ned med smokk i hånd eller munn!!! Kan jo være at det ordner seg helt av seg selv, er litt tilhenger av å ikke ta problemer på forskudd...meeen- lurer nå egentlig bare om noen har noe å si til saken jeg??
blomsterjenta Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Har ikke erfaring selv, sluttet å amme vesla i søvn da hun var noen uker gammel, og begynte å finne roen selv. Det er vel som du selv sier, ikke tilrådet å gjøre som dere har gjort. Og hvis du er motivert for det er det bare å begynne å avvenne henne, i og med at du begynner i jobb, og dermed ikke kan fortsette denne leggerutinen. I og med at hun er såpass "stor" som 7 mnd så kan det hende det tar litt tid - best å ikke begynne med ting som kan ta litt tid uka før, liksom! Lykke til! Det ordner seg. men vær konsekvent - det er mitt råd. Ellers tar det kanskje bare lenger tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå