Gå til innhold

Er det noen som venter barn alene i Østfoldområdet?

39årgravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg bor i Sarspborg, og har enda ikke bestemt meg for om jeg skal beholde eller ikke. Har to barn fra før - på 7 og 9 år - jeg har vært alene i 6,5 år. Jeg må oppgi far til eventuelt nytt barn ukjent pga han er meget ustabil og jeg har kuttet kontakten med ham. Var du i tvil om du ønsket å beholde eller ikke? Kanskje jeg heller kan sende brev til deg privat?

Hei igjen :)

Forstår godt at du synes valget er vanskelig, det er ikke lett å skulle bestemme seg for å gå gjennom et svangerskap og få et barn alene..

Jeg og eks-sambo ble først gravide i oktober, der barnet var veldig ønsket fra oss begge, men fikk påvist MA i uke 9. Begge var da innstilt på at vi skulle prøve på nytt med en gang, men ting begynte samtidig å skjære seg i forholdet, og vi skled fra hverandre. Jeg og datteren min reiste på ferie i 2 uker til Spania, da hadde jeg bestemt meg for at jeg ville bruke de 2 ukene på å finne ut av følelsene mine. Hadde fremdeles ikke fått tilbake mens etter utskrapningen.

Men den siste uken i spania, så meldte symptomene seg på rekke og rad, og jeg var da helt sikker på at jeg var gravid på nytt. Og jeg som samtidig hadde funnet ut at det ikke var særlig mer å bygge vårt forhold på.

Vel hjemme i Norge var g-testen soleklar, gravid på nytt, bare 4 uker etter MA. Forholdet tok slutt få dager etterpå, men vi ville begge beholde barnet, og skiltes som bestevenner, med håp om at vi kanskje kunne finne tilbake etterhvert. Men mye ble sagt, mange skulle si sin mening, og ting ble etterhvert svært vanskelig, så var vi brått bitre fiender, og da begynte jeg å slite med graviditeten.

Betrodde meg til tanten min, som fikk meg til å se alle sider av saken, der jeg til slutt selv kom frem til at jeg ville ta abort. I uke 11 ringte jeg og bestilte abort, men jeg er sååå utrolig glad for at jeg ikke fikk time før etter 6 dager, for i løpet av de dagene, så bare gråt jeg, og tenkte på den lille som tydeligvis skulle klore seg fast mot alle odds.

Jeg møtte aldri til aborttimen, og er idag 27 uker på vei :)

Det har vært noen tøffe dager og uker innimellom, men jeg holder motet oppe, og er forberedt på å være alene.

Eksen min snakker jeg ikke med, han har ramlet tilbake der han var før jeg traff han, fester og drikker med kamerater, er uansvarlig og umoden, og bryr seg ikke stort.. Jeg har det mye bedre alene, så lenge valget var å leve med han.

Håper du har noen gode venner, familie eller en flink lege du kan snakke med og søke råd hos. Det er så vanskelig å sitte med et slikt valg og slike tanker helt alene - selvom det er du som til syvende og sist må ta valget.

Bare å sende PM om du føler for det :)

• 2 måneder senere...

Hei 39årgravid :o)))

Jeg har termin i mai 2019 , er da 38 å har vært alenemor til sønnen min som blir 18 i feb... blir nok alene med denne også , men jeg har bestemt meg for å beholde dette, for har altid hatt lyst på 2 barn ... Ja situasjonen er ikke akkurat som jeg skulle ønska men jeg har klart det før alene så skal nok gå veldig bra denne gangen også :o))) Har mange som støtter meg så tror detta skal bli bra jeg :o)))

Men ønsker deg lykke til uansett hva du gjør :o))

Hilsen Smaily

Annonse

Jeg bli faktisk litt rørt og litt glad når jeg leser innleggene på denne siden. Alenemødre virkelig støtter hverandre. Selv er jeg ikke i den situasjonen, ennå, men ser ut til at jeg må gå imot min samboers ønske om å ikke ta en abort ( han vil, men jeg klarer ikke), ut i fra hva han sier, kan det som sagt ende i brudd, noe jeg absolutt ikke ønsker, men det er en konsekvens jeg må ta ut i fra valget mitt.

Uansett, det varmer å se så mye omtanke, og ut i far hva jeg kan tyde, ser det ut til at dere klarer dere ganske bra:))

Hei 39årgravid. Jeg fikk barn for en mnd siden og bor også i sarp. Jeg gikk gjenom hele graviditeten alene ( med hjelp av familie og venner da)

V ar også veldig i tvil om jeg skulle beholde men angrer jo ikke ett sekund på det valget jeg tok i dag. kan ikke si det har vært lett og det er fortsatt tøft til tider så hadde vært veldig hyggelig å bli kjent med fler i "samme" situasjon.

Kanskje vi kunne møtes vi som har vært igjennom og går igjennom noe av det samme. hadde vært godt å dele erfaringer med noen som ikke vil dømme uansett valg man vil ta

noen som vil det???

• 2 måneder senere...

Hei!

jeg bor i Fredrikstad og er alene og gravid.(termin 2.aug. 2010)

Kommer mest sannsynlig til å ikke ha noen kontakt med bf.

Vet fortsatt ikke hva jeg kommer til å gjøre.

Føler meg veldig alene og har mange spørsmål.

Føler et stort behov for å ha kontakt med andre i samme situasjon, kanskje vi kan støtte og hjelpe hverandre.

Engstlig gravid

• 2 måneder senere...

Hei 39årgravid

Ville bare spørre hvordan det går med deg.

Lurte også på om det er noen av dere andre som har møttes. Jeg er i 30-åra og nå alene med to barn; ei skolejente og en liten baby. De fleste av mine venner er samboende/gift. Har noen single venninner, men ingen med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...