Gå til innhold

Pulverkur som kickstart?


kungfupanda

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å gå ned 30 kg for å bli gravid. Altså er jeg veldig overvektig. Har aldri prøvd en pulverkur, men håper det kan gi meg en kickstart. Vet at det ikke er "redningen" og ikke anbefales over lengre tid etc. Legen skal hjelpe meg til høsten og mulig jeg får Reductil. Jeg har kommet inn i en god treningsrutine de siste ukene, og håper nå at en pulverkur kunne hjulpet meg litt på vei. Må vel være en fin måte å slanke seg på i sommerferien?

Noen som har erfaringer og kan enbefale en god kur? Nutrilett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har tidligere vært veldig skeptisk til bl.a. pulverkurer men har fått et litt annet syn nå. Gå inn og les på allevo.no, de tilbyr en seriøs pulverkur. Leger er bl.a. tilknyttet dette. Jeg gikk ned 4 kg på 2 uker i mai og skal nå starte på en ny kur for å gå ned flere kg. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

heisan, dette hørtes intrisangt ut.. drakk du kun shake? kor lenge`? og ka spiste du da du var fornøyd med de kg du gikk av... eg må ha noe som viser resultater, og helst ikke i sniglefart, men vil jo ikke at de skal komme på ihjen heller da.. er de 4 kg du tok av kommet på igjen? disse allevo produkten tror jeg at jeg har sett i helse kost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjekk ikkje ned noko som helst med herbalife, så det er ikkje alle den passer for!

 

Og karbohydrater kan aldri omgjeres til fett, det omgjeres til energi. For enkelte er brød like ille som sukker, om ein har insulinresistens. Om ein får i seg for mykje karbohydrater så tar kroppen og omgjer det til energi, om du får i deg lite karbohydrater så tar kroppen av fettlagrene og omgjer det til energi.

Det er derfor lavkarbokurar fungerer så greit for dei som trener lite.

 

Dessuten er det ikkje akkurat reint lite karbohydrater i herbalife. To shaker pr dag er 46g karbohydrat, og det er ganske mykje! Iallefall om ein vil kutte ut karbohydrater.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man gjør det som vi gir beskjed om at man skal gjøre,så går man ned i vekt,men mån må jo såklart legge om kostholdet også.er snakk om endring av livsstil. brød=karbo,som lagres som fett på kroppen.(altså,raske karbo blir lagret i fettcellene for å si det helt riktig). Man skal ha karbohydrater i kosten sin,men da de sakte karbohydratene(frukt og grønnsaker).et måltid skal være balansert,med fett,sakte karbo og masse proteiner. en shake er balansert med akkurat riktig mengde rett karbohydrater,så 2 shake per dag er IKKE mye karbo,siden den er korrekt sammensatt av alle næringsstoffene som kroppen din trenger i løpet av en dag. Kroppen SKAL ha sakte karbo,litt fett og mye proteiner...balansert måltid= balansert kropp.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg gjorde akkurat som eg fekk beskjed om å gjere, trena tilogmed i tillegg og slutta med alt av godteri og brus.

 

Raske karbohydrater blir IKKJE lagra, det er dei som kroppen bruker først, og dermed unnlater kroppen å bruke av fettlagrene kroppen har (som gjer at ein går raskere ned i vekt).

 

Frukt er ikkje langsomme karbohydrater, enkelte grønnsaker er det men det er veldig lite frukt som har lav GB. Vannmelon har høy GI med lav GB.

 

Herbalifeshakene skal ein ha mjølk i, mjølk har laktose, laktose er mjølkesukker. Dette er ein rask karbohydrat.

 

Eg forstår jo at du selger dette, og at du vil ha flest mogleg kjøparar her inne. Men vær så snill og argumenter med fakta! Eg veit godt kva kroppen skal ha, men to herbalifeshaker inneheld mykje karbohydrater når ein i ein fase skal vere nede på 20 gram for å få kroppen til å forbrenne mest mogleg av fettreserver.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså: karbo blir brutt ned i fordøyelseskanalen,og omgjort til blodsukker,og det utløser insulin fordi raske karbo gjør at blodsukkeret stiger raskt.Det er kun én ting som er verre for kroppen enn høyt blodsukker og det er høyt insulin! Og det er kun en måte å få høyt insulin på og det er å spise seg til det!

Du får tykkere blod, tykkere blodårer (høyt blodtrykk!), økt mengde dårlig kolesterol, lavt nivå av det gode kolesterolet, høye fettverdier i blodet - alt viktige kriterier for utvikling av hjerte-/karsykdom…., også økt fare for celledeling, åreforkalkning, økte nivåer av frie radikaler (jfr. "rustangrep") og lave nivåer av kroppens egenproduserte anti-oksidanter ("antirustmiddel") finner vi her.(tatt ifra www.utenglutenogmelk.info)veldig mye bra på denne siden.

 

 

frukt er av de langsomme karbo jo,gjør ikke blodsukker ustabilt,fordi når du spiser frukt/grønnsaker så stiger ikke blodsukkeret rett til værs. man skal spise sakte karbo,men det er jo såklart alltid snakk om mengder.et eple pluss nøtter f.eks. ikke mer enn det. grønnsaker kan man spise mye mer av.

 

man måå ikke ha melk i shaken,jeg bruker ikke det og de fleste rundt meg bruker heller ikke det pga melk og melkeprodukter er absolutt ikke bra for oss..er den norske etiketteloven som gjør at det står melk på boksen.man kan blande i akkurat det man vil, f.eks rismelk eller soyamelk.

jeg er ikke ute etter å få flest mulige kunder nei,men jeg er interessert i å hjelpe folk som vil ha hjelp siden jeg har lært mye om kosthold det siste året.og det jeg kommer med er fakta,trenger ikke motsi meg der. er snedig at jeg har gått ned 18kg på 2-3 shake per dag,2 mellommåltid og middag da...man SKAL ha karbohydrater i kroppen for å få en balansert og sunn kropp. pluss fett og proteiner. for å forbrenne fett,er det viktig å ha i seg fett, feks gjennom omega 3. fett øker fettforbrenning...viktigere å tenke i den banen..

driver en livsstilklubb her jeg bor,og der diskuteres det meste og erfaringer deles blandt alle..vi holder kurs og seminarer og får mye opplæring i det vi driver med. holder bla blodsukkerkurs,hvor det fokuseres på hvor skadelig det er med raske karbo,men at kroppen faktisk trenger et balansert måltid for å fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...