Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Den er kjukk av tiss, aner ikke hvordan jeg skal få vasket den.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Du må rense den. Du kan jo ikke legge en madrass i vaskemaskina;) Så enten må du leie deg sånn vannstøvsuger e.l som renser, eller så må du levere den på renseri:)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Jeg får ikke gjort noen av delene idag, fins det ingen bedre måter?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 du få bare prøve å vaske den.. hva med å spyle den med dusjen.. men da blir den vel ikke tør til natten ? men om den ikke er veldig dyr, kan kjøpe en ny. de er jo ikke dyre på jysk ? den kan jo vaskes men om å det å levere på renseri evt leie renser så kankje det lønner seg å kjøpe ny. jeg renset vokis posen og det kom på 450 kr .. så kunne jo nesten ha kjøpt ny..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Har du ikke hørt om tisselaken, eller? Så slipper du samme problemet igjen...
Pysa Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 tisselaken er klamt å ligge på. kjøp en madrassbeskytter (billig på ikea), og legg evt tisselaken mellom denne og madrassen. vi har bare madrassbeskytter, og den absorberer alt tiss som evt kommer. vaskes i maskin, tørker på en dag.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Hei....jobber på renseri......et renseri får heller dessverre ikke tatt madrassen.....har heller ikke noe som kan legge hele madrassen inni,dessverre.....Grunnen til det er ofte at,madrasser er jo skumgummi og de tåler som oftest ikke vask i maskin(blir helt smuldrete) eller rens,får de ikke inn i rensemaskin heller,blir for tykke og store...dessuten er vask den beste løsningen i forbindelse med tiss,da lukter sjelden lar seg fjerne ordentlig i rens. Eller så har du de madrassene som legges i lag på lag,de blir ofte en eneste stor klump. Det jeg ville gjort om jeg hadde en madrass,hadde vært å heller fått tak i et tisselaken som jeg hadde lagt under en eventulell tynn tynn overmadrass der alt er sydd igjennom både på trekk og det inni,da blir ikke klamt å ligge på og disse tynne overmadrassene kan man som oftest legge i sin egen vaskemaskin,så slipper man problemet med å få tiss på madrassen. Renserier/vaskerier vasker som oftest bare trekk på vanlige overmadrasser hvor det går ann å ta av trekket, da det inni ofte ikke tåler behandlingen dessverre.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Smart av pysa.....det ville jeg gjort iallefall for de som bor i nærheten av en IKEA...eller du kan jo alltids handle det på nett...var for snar for meg du. Hilsen hun over her i renseriet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Hvis du lager en bøtte med salmiakk og grønnsåpe vann, kan du væte et litt større håndkle oppi der som du klapper oppå senga der det er urin flekker. Med denne metoden får du vasket så godt det lar seg gjøre uten å dynke madrassen, eller legge den i dusjen, og den tar faktisk også opp en del av støvet og de udyrene som finnes i senga.. Jeg har kjøpt hele stretchlaken MED "innebygd" tisselaken til mine barn. Finnes også til stor seng. Oppå legger jeg vanlig laken for at ikke det skal bli så klamt. Må selvsagt vaske begge dersom det er uhell, men det tørker jo rimelig kjapt, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå