la luz Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Hei, Jeg har en ettåring som har begynt å våkne klokka 4. Han vil ikke sove igjen. Han sover 2 lurer på dagen og legger seg klokka 19. Jeg blir fryktelig sliten av dette ... og må bare få det fiksa. Skal jeg bare la han ligge i senga si uansett til kl 6? Han får ikke pupp om natta mer. Sover hele natten frem til klokka 4. Noen som har noen gode tips?
*smula* Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Vår lille hadde en sånn periode. Vi bestemte oss for at det ikke var morgen før kl.6. Så når han våknet tok vi han ikke opp av senga, men gikk inn til han med ca 15 min mellomrom når han gråt, eller vi satt inne hos han og sang. Som regel sovnet han igjen etter 30-60 min, og våknet kl.7. Men så gikk det bare over og han sov helt til 0630.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 En lur om dagen er vel nok... Og ikke ta han opp (såfremt han ikke klatrer ut av sprinkelsenga), bare la han ligge, ikke snakk til han, gå bare inn hvis han gråter veldig, med jevne melomrom.
måru Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Prøv å gå ned til å sove en gang på dagen. Det funka for oss i allefall. Hun er 13 mnd.
*LilleTroll + spira Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Vi hadde samme situasjon en periode. Fungerer ikke å ha bare en dupp for henne... hun blir utrolig sutrete og lite fornøyd liten jente/(stor!)baby med kun 1 dag soving. Vi har gitt henne en flaske melk, trukket opp kosedyret (spilledåse kanin) og gått rolig ut, så sov hun 1,5 - 2 timer til. Da er det greit å stå opp.- Gjorde et poeng utav å være rolige og å fortsatt ha det mørkt.
lille sprelle Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 For å ikke bli utslitt selv, tok vi henne bare oppi vår seng. Etterhvert gikk det over og hun sov til 6-6,30 igjen. Ikke nå for tiden da - for nå kommer det jeksler (grøss)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå