Gå til innhold

Tannlege i 3.tri. ?

TromsøMamma venter liten gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

E det noen som vet om man kan ta bedøvelse hos tannlegen i 3. tri.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos tannlegen og fikk rotfylling 4 uker før termin. Ifølge tannlegen skal man helst ikke til tannlegen mens man er gravid, men om man har vondt er det bedre for både mor og barn å få gjort noe med det. Jeg hadde så vondt at jeg ikke sov om nettene. Så jeg fikk bedøvelse og tok røntgen. Det skulle visst ikke være noen fare for barenet i det hele tatt:) Så om du har vondt er det bare å kjøre på! Jeg er utrolig glad for at jeg gikk, hadde ikke holdt ut vondt særlig lenger!

Skrevet

Greier du å ligge på ryggen..? Det gjør ikke jeg - men tenkte ikke på at det må man jo hos tannlegen. Resultatet var at jeg besvimte to ganger i tannlegestolen i løpet av en 10-15 minutters time... og endte med å ligge på golvet med beina på en stol mens tannlegen satt bak meg og pumpet liv i armene mine :) Hehe, komisk - og noen hundre bortkasta kroner siden hun ikke fikk gjort noen ting. Og jeg må tilbake igjen - etter fødselen :)

Verdt å tenke på iallefall!

Skrevet

Jeg har hørt at man bør dra til tannlegen når man er gravid for å ta en sjekk, siden man visstnok er mer utsatt for tannplager. (Noe med emaljen på tennene som blir dårligere, og dette med tannkjøttbetennelse) Men rønkenbilder skal du prøve å unngå.

Skrevet

hadde ikke tenkt på det på forhånd jeg heller. men snakket med tannlegen om at jeg var nødt til sette meg opp ofte og det var helt greit. så det ble mange småpauser for å sitte litt opp så jeg ikke skulle svime av. han satte også stolen så nærme sittestilling som han kunne for å klare å jobbe skikkelig. behandlingen tok nesten to timer så det ble mange småpauser:)

Skrevet

Har også hørt at man bør gå til tannlegen når man e gravid, men æ må gå p.g.a. ei løs fylling som kjøre sæ opp i nerven hele tida =(

Men tusen takk alle sammen for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...