Gå til innhold

Abort eller ikke abort?

39årgravid

Anbefalte innlegg

Uten at det var planlagt har jeg nå oppdaget at jeg er gravid med min til og fra kjæreste. Han er 40 og har ikke barn fra før. Jeg har to barn fra før, og jeg kan ikke se for meg oss alle leve sammen som en familie pga han har et rusproblem. Jeg er en ressurssterk kvinne og har en god jobb jeg trives i. Barna mine er 8 og 10 år. Det er enda ikke for sent å velge abort. Et barn er jo en velsignelse, men jeg må tenke litt på det å få et barn helt på egenhånd. (Far vil ikke være i stand til å være alene med barnet). Jeg har ingen familie som kan stille opp som barnevakt - hvilket betyr jeg vil måtte ofre det meste av voksen-sosialt liv. Jeg vet ikke helt hva dere kan hjelpe meg med, men jeg setter pris på tilbakemeldinger og vil gjerne høre om andre har liknende erfaringer selv eller fra andre. Tusen takk.

Fortsetter under...

Kjære deg!

Dette er sannelig ikke lett!Jeg kjenner meg litt igjen,men er nå i en annen situasjon.Jeg har tatt abort hele 4 ganger med samme mann.Det er faren til barnet mitt hittil eneste barn som nå er 8 år.Flere barn med ham var uaktuelt fordi det aldri har fungert mellom oss.Ikke fordi han har problemer ifht.rus,men det er andre ting som gjorde vårt forhold uholdbart.

Jeg har vært mye alene med sønnen min-nok til at jeg istedet har valgt å fokusere på ham enn å sette flere barn til verden..

I den senere tid har jeg vært så heldig å treffe "mannen i mitt liv"!Er nå gravid med ham-og kjempeglad for å få enda et barn(eller flere..).Det har vært et savn at sønnen min er enebarn,og innimellom har jeg tenkt på om disse abortene har vært et feiltrinn med hensyn på det.

Det har ikke direkte plaget meg,men etter som tida har gått og alderen likeså(omtrent som deg nå)har det kommet tilbake på et vis..

Nå er jo du så heldig at du allerede har to stykker..

Velger du å beholde barnet må du i all fremtid også forholde deg til barnefaren.Han kan enten fortsette å ruse seg;eller slutte..det overrasker meg at du egentlig har han som til-fra kjæreste dersom han er ivrig misbruker..ikke at jeg dømmer(langtderifra!!!!);,men du virker så oppegående at det overrasker litt...

Jeg håper du finner ut av situasjonen din..,både ved å være realistisk og å lytte til hjertet...,men lett er det jo ikke!!

Lykke til med valget-og en god sommer!!!Klem

Hei og takk for svar. Han har aldri ruset seg på alkohol eller annet når vi har vært sammen. Da har jeg hatt det så fint sammen med ham. Forholdet er avsluttet nå. Jeg har sagt at jeg kontakter familien hans og politiet om han kontakter meg igjen pga han ble så intens med meldinger. Jeg har videre fortalt ham at jeg har tatt abort for å få fred. Han vil aldri bli i stand til å ta vare på et barn alene - ikke for en kveld en gang. Han er som et barn selv. Ja - det høres merkelig ut at jeg kan bli forelsket i en slik mann. Men han er utrolig vakker/flott og det var noe ved galskapen hans som tiltrakk meg. Kanskje ungen blir like gal som faren?

Hei,igjen!!

Ungen blir nok flott-uansett!!Tenker du å oppgi "far ukjent"da eller??Det går sikkert fint det også,jeg tror at vil du ha barnet klarer du deg uansett..

Noen menn virker sånn-nesten magiske!Faren til sønnen min er og en flott kar,enda tenker jeg på hvordan ting kunne ha blitt...jeg måtte imidlertidig ta et valg.Til slutt.

Ikke enkelt dett her for deg.Jeg tror at jeg ville ha vurdert situasjonen min mhp.det barnet jeg hadde hatt,boligsituasjon,jobb og ikke minst økonomi.Ser du at du har mulighet til å være hjemme en stund,klare barnehageutgifter osv sannsynligheten stor for at jeg hadde beholdt barnet.

Slik var det IKKE for meg da jeg tok mine aborter.Jeg ville ha måttet slite på alle kanter(noen år siden dette)og visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle få ting til å gå rundt..

Jeg er tilhenger av fri abort-og synes iallefall ikke du gjør noe galt om det er veien du velger...

Igjen;tvi-tvi med ditt nesten umulige valg...jeg føler faktisk med deg!

Hei!

Husk at "far ukjent" i disse dager faktisk har et valg om å stå frem og kreve sin rett til barnet, selv om han ikke står i papirene.

Så vet denne mannen om barnet, så kan han faktisk kreve dna-prøve og få delt foreldrett til barnet.

Les om en lignende sak her:

https://tjenestetorget.no/eksperthjelp/sporsmal/Far-ukjent/10475/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...