En blå å en rød:) Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Er 3 dager over termin,å skulle ha litt sengekos med kjærestn min for å prøve å sette igang fødselen. Etter kosen så oppdaga vi noen fiiiiine hvite klumper på kjæresten min...altså herpes...DER NEDE.... han har vist ikke utbrudd, for det vesket ikke, men kan jeg ha blitt smitta? å blir babyen smitta nå??
En blå å en rød:) Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. juli 2009 kan noen være så snill å svare meg? sitter her å griner å er redd for keisersnitt...
beibisol Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 ring til føden og forklar situasjon ! Det ordner seg skal du se! lykke til!
En blå å en rød:) Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2009 må jeg ringe føden? syns det er så utrolig pinlig situasjon jeg har havna opp i...skulle ønske vi aldri hadde sex igår, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette! bare griner å er helt oppgitt..Sikkert hormoner som spiller inn,men leste på et nettsted at barnet faktisk kan dø hvis det blir smitta.
Nangiliama Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Selfølgelig må du ta kontakt med føden! Det er ikke noe å være flau over, og det er mange som opplever dette. Som du sier kan det være alvorlig for babyen hvis du har blitt smitta, men det er mulig de kan gi deg noe medisin nå for å hindre utbrudd før fødsel. Bare bit i det sure eplet og ta kontakt med jordmor, hun kan detta godt:) - Føden er jo bare der for å hjelpe deg, og som jeg sa, det er nok ikke en uvanlig henvendelse. Dessuten er det jo bra at du er oppmerksom på dette! Dette går nok bra! Lykke til:)
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 hei, jeg skjønner at dette er skummelt å tenke på. Men visste du at 70% av befolkningen har herpes? Vet du at det er herpes han har?i såfall er det nok stor sannsynlighet for at du også har det, uten at du trenger å merke noe til det. Det kan gå flere år fra man er smittet til man merker noe. Det er ikke farlig for forsteret så lenge det ikke er et FØRSTEGANGSutbrudd ved fødsel. Men du har aldri merket noe til at du kan være smittet? Jeg har vet hvordan du har det, jeg har hatt et utbrudd tidligere i svangerskapet og var livredd for at det ikke skulle gå over før termin nærmet seg.heldigvis ga det seg etter en ukes tid, men så var det heller ikke et førstegangsutbrudd. Og det r jo helt vanlig å prøve litt sex for å få igang ting, så du er langt ifra den eneste, med tanke på at såå mange er bærere av dette viruset mener jeg.men det er jo slett ikke sikkert at du har blitt smittet..Jeg tror du kan ta det heelt med ro, særlig hvis han ikke har utbrudd. Jeg tror det går helt fint. Og du føder jo snart, så det er liten sannsynlighet for at du skal bli smittet å få et utbrudd på så kort tid. trøsteklem
meeelo Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 lureste e nok å opplyse dæm om sit. men som sakt er det ik nå fare vis du ikkje har første gangs utbrudd og du kan få en tab. kur for å hindre utbrudde i å komme.... men viktig at du tar kontakt med føden og forklare, og det er maaaaaange som har dette problemet, så ik tenk på at det er pinlig!! det ordner seg nok, men greit å være på dein sikre siden stoooor klem
midgard Skrevet 8. juli 2009 #10 Skrevet 8. juli 2009 jeg har ikke hørt at barnet kan dø... viruset går på slimhinnene - opplys sykhuset/jordmor/lege så får barnet behandling med en gang... det er mange som har herpes 70-90% av den voksene beflkningen over 30 har jeg lest et eller annet sted (på munn eller på kjønnorganene...) det er først og fremst primærutbrudd (ved fødsel) som er farlig for fosteret/barnet... er det ikke primærutbrudd (at man har hatt det lenger) så har fosteret fått antistoffer fra mor... skal ikke være bombastisk her,men det er i alle fall det jeg har lest....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå