Gå til innhold

Gjengrodd skjedeåpning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår yngste datter har et hudlag foran skjedeåpningen - slik at det ikke er noe hull der. Vår eldste datter var også gjengrodd, men hos henne åpnet det seg av seg selv før hun var 2. Når er yngstedame over 3 og fortsatt tett. Legen ønsker at vi skal smøre på hormonkrem - m/østrogen - for å lage en åpning, men jeg er litt skeptisk... Vi har veldig mye brystkreft og underlivskreft i familien og er redd for at dette vil øke sjansen for dette hos lillepia vår. Jeg håper i den lengst at det skal gå opp av seg selv, slik det gjorde for nr 1. Er det noen av dere som har erfaring, har opplevd det samme?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minste jenta vår hadde også dette . Jeg smurte med østrogenkrem i en uke , og masserte/strakk på huden. Har ikke noen betenkelighet med å bruke kremen . Alternativet er at de må skjære opp / opererer når hun blit større. Og jeg er mer redd for å legge henne i narkose som 5- 6 åring , enn en liten kur med østrogenkrem.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ikkje perssonleg, men har ei god veninne som har ein 2-åring med det problemet. Dei har nett vore hos legen, og jenta skal opererast, dei må berre vente på time. Det var ikkje snakk om nokon hormonkrem, men det snakkar dei gjerne om på sjukehuset (antar det er nokon slags vurdering der før operasjon) i staden for hos fastlegen?

Eg ville tatt opp problemstillinga med kreft med fastlegen, ev. prøve å få snakka med ein kreftlege dersom fastlegen ikkje er mottagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...