Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 min eldste datter på 5 har gjentatte ganger fått høre at hun er den styggeste jenta i barnehagen, at hun har det styggeste navnet, at hun har de styggeste klærne osv av sine "venninner" i barnehagen Dette går veldig innpå henne, og hun gråter og synes hun selv er stygg, at hun har stygt navn osv. Jeg har selvsagt tatt det opp med barnehagen, som lover å følge med fremover. Jeg syns det er helt grusomt at unger kan være så slemme med hverandre, og grubler fælt på hva jeg som mamma kan gjøre... Er det noen av dere som har opplevd det samme og/eller som har synspunkter blir jeg takknemlig for svar.
måru Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Dette mener jeg er barnehagens ansvar å se til at ikke skjer. En på 5 år kan ikke gjøre noe med dette. Og du som mor får jo ike sett hva som skjer. Å se barnet sitt bli mobbet skjærer i et mors hjerte.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Vet du...jenta mi sa akkurat det samme når hun var 5 år! Det gikk spesielt på klærne... "jeg kan ikke ha på meg det, for da blir jeg stygg" "de andre sier at dette er stygt".. ja, slike ting. Og det var akkurat når jentene var rundt 5 år! Jeg har hørt at det er ganske vanlig... og i den alderen prøver de kanskje mer ut hva som er tillat å si etc. jeg skjønner godt at du som mamma blir bekymret og det skjærer nok i mammahjertet ditt, men vit at det kanskje er normalt akkurat rundt denne tiden og at det ikke nødvendigvis vil fortsette. Fint at du har snakket med barnehagen og fortsett med det slik at det blir fulgt opp. Du kan oppmuntre din datter med å fortelle at hun er søt etc.. Når min datter sa: "det kan jeg ikke ha på meg fordi de andre i barnehagen synes det er stygt.."... da svarte jeg noe slikt: "Hva synes DU da?? Det er det som er viktig, ikke hva andre synes". Og hun synes jo det sjeldent var stygt Det har i alle fall gått over nå. hun er 6 år. Men de små jentene våres skal nok gjennom endel i årene framover. Det vil bare gjøre dem sterkere! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå