Gå til innhold

Trenger å høre andres erfaring med SA!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere andre som har vært uheldig!

Nå har jeg blødd i ca en uke, var hos legen å fikk "bekreftet" at jeg hadde mistet på tirsdag. Det som er så frustrerende er at jeg blør mer og mer levret blod, og har rie-lignende smerter hver dag. Syns smertene har blitt værre. I tillegg er jeg veldig kvalm, mest på kveldene, men på dagtid også. Det stikker i magen i tillegg til "takene" som kommer. Det begynner å ta på litt dette her... Andre med erfaringer? Jeg trodde jeg var mellom 8-10 uker på vei, men ul på mandag viste ca 7 uker og da levde det lille frøet. Siden UL viste at jeg var mindre enn 8 uker på vei, skulle vi la kroppen ordne opp selv, og er derfor ikke henvist til noen utskrapning. Men hvor lang tid trenger kroppen til dette arbeidet da?? Det er jo ikke akkurat hyggelig dette her.. Vanlig å få smertestillende tilfelle? Sykemelding?

Fortsetter under...

Hei

I og med at det var et levende embryo på mandag hadde jeg insistert på ny ul for å sjekke status. Mulig det e ikke er en SA. Og en gyn undersøkelse kan ikke bekrefte om det er det eller ikke. Og om du har en SA så skal du få smertestillende og sykemleding. Rart de ikke spurte om utsksrapmimg eller tabletter...

Men kom deg til legen og krev ny UL!!! NÅ!!!

Her må du ikke være snill og tålmodig, men kreve ultralyd og full sjekk! Tenk hvis det er liv der inne og du går rundt og har det vondt og ikke vet? Og du trenger nok uansett sykemeldding, det er alltid vondt å miste en baby! Men jeg håper du ikke har mistet og ønsker deg lykke til.

Men krev, krev, krev! Vi mistet vår baby i uke 14, men fordi jeg ikke "hade vondt nok" da jeg kom til legen med blødninger, sendte han meg hjem full av håp og med henvising til ultralyd nesten en uke senere. Det ble dessverre verre utover ettermiddagen. Noe vi tror var fosteret kom ut og vi dro på legevakten på kvelden. Igjen fikk jeg høre at jeg "ikke virket som om jeg hadde store smerter", og at det ikke var sikkert det var fosteret som hadde kommet ut. Da ble jeg forbanna og raste på dem, bare fordi jeg klarer å gjøre rede for meg skal jeg ikke få hjelp i en så sårbar stund?? Men siden det var nær midnatt måtte jeg vente til neste dag før jeg fikk UL - som viste at fosteret visst var borte. Utskrapning og sykemelding fulgte. Hadde ikke vært i stand til å gå på jobb rett etter. Etterriene og blødningene har nesten gitt seg nå, en uke senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...