Gå til innhold

noen som har fått innvilget ks på haukeland?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei

Ja ,det er sant at det blir vanskelig .

Jeg har opplevd det 2 ganger.

Som førstefødende var det ikke tall om og få keisersnitt. Måtte være i fødsel i 24 timer med dripp og rier til de så at det ikke gikk,og tok på meg haste keisersnitt.

Med andremann sa jeg at jeg vil ikke prøve engang fordi jeg kjenner på meg at babyen er stor som den fordje og vil ikke prøve men neida,de tvang meg til fødselen .

Jeg fikk naturlige rier ,men så løsnet morkaken fordi de tok vannet for tidlig og det var kritisk for babyen og meg.

dermed ble det akutt katastrofe keisersnitt med full narkose og hele pakka.

dette kunne de unngå på Haukeland hadde de hørt på meg og hvordan jeg føler det,men neida.

Ikke tall om keisersnitt.måtte ha vanlig fødsel.

Nå er det snart 3,5 år siden jeg har hatt den siste keisersnitt og skal igjen på Haukeland. Vi ønsket oss en til og ikke minst for min egen del og få dette gjordt og klart med disse keisersnitter . Jeg slitter mye med angst og deprisjon etter siste keisernitt,og ble så syk psykisk at jeg måtte operere stoffskifte på grunn av slikt stress som har gått innpå meg sånn.

Nå vil jeg bearbeide disse følelsene og bli ferdig med de forferlige opplevelsene som har hend meg med siste planlagt keisersnitt.

Tror at det vil hjelpe meg . Og etter siste keisersnitt ba jeg overlegen på haukeland som vanligvis styrer alle fødslene og sånt på en samtale hvor jeg fikk skriftlig at jeg skal ha keisersnitt planlagt med nr.3 om jeg velger og bli gravid igjen. Og nå fikk jeg planlagt keisernitt automatisk.

Så du må kanskje ha nok gode grunner til keisernitt. Hjelper ikke med og si til dem på Haukeland at du er redd. Er dette andre gangen du er gravid så blir du nok satt på vent til du få rier selv eller satt igang ,tror ikke du får keisersnitt så lett ,fordi de er ganske strenge ,uasett om man har god grunn de tvinger deg til normal fødsel om det er andre gangen din.

Men du kan prøve. Lykke til:)

hei.

jeg har ingen erfaring. men har hørt det er utrolig vanskelig på haukeland.

men er visst masse lettere på voss. så prøv der om ikke.

jeg er selv gravid nå og legen sendte inn at jeg må på samtale for fødselsangst. for 2 uker siden fikk jeg brev, time den 19 september. haha. det er latterlig, ettersom legen egentlig anbefalte me gå gå på samtaler før jeg ble gravid. men så ble jeg plutselig gravid.

skal jeg v ente til over halve svangerskapet liksom? da er jeg jo kake ødelagt.

ringte haukeland men skulle ta det opp på ul i uke 17, hvorfor skal de hjelpe meg der dA?

nei, jeg bestillte time hos privat jordmr jeg, så skal på time der snart å iallefall få tømt meg for tanker.

Jeg hadde hastesnitt med første. Neste mann hadde jeg i utgangspunktet bestemt meg for å føse vaginalt. Men det viste det seg at han lå i sete. Da ville jeg ha planlagt ks, var kjemperedd for å ende i hastesnitt igjen. Fikk ikke planlagt ks før det var fastslått at det var medisinsk nødevendig pga av trange bekkenmål og stort barn. Er helt sikker på at jeg hadde måttet prøve å føde vaginalt (setefødsel) dersom målene hadde vært greie, uavhengig av mitt ønske om ks.

Denne gangen, tredje mann, blir det planlagt ks. Nå fikk jeg velge om jeg ville ha ks eller vaginal fødsel. Da valgte jeg ks fordi jeg ikke øsnker en evt risiko fødsel med revning av livmor o.a.

at de skal være så vanskelig...:( Målte de bekkenet ditt? Når jeg ba om det sa de at de ikke målte bekken lengre... Har vurdert Voss, men har inntrykk av at de er blitt strengere etter alle avisskriveriene som var for en tid tilbake. Tiden flyr fra meg også, har ikke så mange uker igjen - og da spørs det vel...

Helt idiotisk at de setter opp slike samtaler så seint, men det er vel fordi at tiden skal fly fra oss!

Noen som har vært i kontakt med Voss?

Annonse

På Haukeland måtte jeg inn på en samtale. Der informerte legen meg om at dersom jeg ønska å føde vaginalt så var dette fullt mulig, jeg fikk rett og slett bestemme selv vaginalt eller ks (selv etter 2 ks), Tror nok at det kan være automatikk på andre sykehus, men ikke Haukeland.

Jeg var inne til samtale i uke 37 (dette var i 2006). Vi var veldig tydelige i våre ønsker om keisersnitt, begrunna det ut i frå at vi ikke ønska den samme opplevelsen som sist (her var det både tårer og sinne). Vi sa vi kom til å kontakte Voss. Men før vi gikk, sa jeg at jeg skulle i allefall måle bekkenet mitt (i forhold til setefødsel). Ble sendt opp til røngten og da jeg kom ned igjen på kk fikk jeg beskjed om at det ble planlagt ks pga av trange bekkenmål og estimert stort barn. Legen (en skikkelig arrogant en) sa at det ble ks kun på medisinsk grunnlag og at det hadde ingenting med våre øsnker å gjøre.

Jeg tror kanskje at dersom vi ikke hadde vært så klare og bestemte for ks, så hadde de prøvd vaginal setefødsel (men det får jeg aldri vite....)

Resten av fødel og barsel var jeg kjempe førnøyd med!

Vær kjempe tydelig på hva du ønsker ha med deg god støtte på samtalen!! Lykke til!

Tror nok også at det var fordi dere var så bestemt ja. Utrolig dårlig at de er sånn. Føler at man ikke får ærlige svar når det er ting mann lurer på. Virker som om alt dreier seg om at de på død og liv ikke skal ha rykte på seg at de tar ks uten at det er STRENGT nødvendig. Får se hva vi møter på denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...