Gå til innhold

Lavt stoffskifte... Tsh verdier som svinger...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, er det noen her med lavt stoffskifte?? hvordan går det med dere???

Jeg fikk doblet dosen med levaksin etter mye om og men, måtte "mase" på fastlegen min og har krevd bedere oppfølging... ettersom hun ikke ville gjøre dette snakket jeg med A hus når jeg var der til først ul.. de hennviste meg heldig vis videre og overlegen sa at det er svært viktig at vi blir følgt ekstra godt opp i s vangerskapet!! Fikk da tatt noen ekstra blodprøver som heldigvis var normale... Men jeg tok noen nye blodprøver forgje uke via stork prosjektet som tilfeldigvis viste at jeg nå har Tsh lå på 3,9 og må få oppfølging av lege.... Er nå evig takknemmelig for at sykehuset tok blodprøver for noen uker siden,, har da ikke godt med Tsh på 3,9 så lenge... Men er likevel redd for at dette kan ha skadet barnet på noen måte??? er i uke 30 nå og regner vel med at Tsh har vært såpass høyt maks 3 uker ... og skal til legen i morgen ... får sikkert da økt dosen med levaksin ytterligere... Noen med erfaring??

Har ligget på 2,2 (Tsh) helt frem til uke 27... så håper indelig at ikke dette har skadet barnet på noen måte...

Bekymret....

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hmmm

TSH skal ligge mellom 0,3-5,0 så en verdi på 3,9 er jo helt normalt.

Sikker på at du ikke mener 39 eller, 30,9 ?

Blir du fulgt opp av endokrinolog?

Har selv hypotyreose og bruker nå 225 mikrogram levaxin om dagen.

Jeg tar nye stoffskifteprøver hver 6 uke. Må ta nye nå om litt mindre enn 3 uker fordi verdiene var litt ute å kjørte nå, så skal ha en ekstra oppfølgingsprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...