E, T & T og ei te Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Tenkte jeg skulle begynne så smått på fødebagen, men nå står det helt stilt for meg hva jeg skal ta med.. Holder på å lade opp videokamera, og skal kjøpe ny kassett. Husker på: Truser Sokker Joggebukse Lader til telefon Fotoapparat Hjemreisesett til baby ???? mer ??
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Amme-bh Tøfler/slippers Toalettsaker som tannbørste, tannkrem, depdorant, shampo, dusjsåpe osv Hårstrikk (om du bruker det) Ammeinnlegg Bind (hvis du skal på barselhotell i alle fall) Mobillader Lader til videokameraet Brystvortekrem Er jo litt tips i alle fall, men ikke sikkert du trenger alt
ifie Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 - Skrivesaker (fikk tips om det forrige gang - jeg fikk aldri bruk for det ) - Store bind (Kan være at de du får på sykehuset blir i størstre laget etterhvert) - Toalettsaker, så klart - Lypsyl og fuktighetskrem - Store T-skjorter (om du ikke er fornøyd med sykehusskjortene) - Ullsokker Kommer ikke på mer jeg..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Drikkeflaske og lypsyl. Og kanskje noen poser med nøtter, sjokolade el lignende. De har jo endel på sykehuset og det går alltid ann for mannen å stikke på kiosken, men jeg har planer om å ta det med så vet man at man har noe å knaske på som man liker. Har hørt man blir veldig tørst og veldig sukkersugen (?). Er jo individuelt da.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 ETTER Å HA VÆRT HER GJENNOM TO SVANGERSKAP SAMLET JEG DET JEG KOM OVER AV TING OG TANG FOLK TOK MED TIL SYKEHUSET. Her er listen. Så kan man tilpasse selv:) Er feks ikke så mange som vil ha med radio til føden - haha! Men noen gjør visst det også... Dere som ser noe mangler - før gjerne på HA MED EN BAG TIL SELVE FØDSELEN. LA DEN ANDRE BAGEN TIL SELVE OPPHOLDET LIGGE I BILEN, DENNE KAN MANNEN HENTE ETTER BEBISEN ER KOMMET OG DERE ER FLYTTET TIL BARSEL ELLER PASIENTHOTELL: FØDEBAGEN: 1. HELSEKORTET!!!!!!!! 2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks og brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg. 3. Fotoapparat 4. Videokamera 5. Lader til disse to 6. Mobillader 7. Blader (om det skulle ta lang tid og riene kommer sjelden) 8. Radio 9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset 10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær. 11. Sokker!! (du fryser på bena) 12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ? 13. Lypsyl, nesespray og paracet. 14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå. 15. Brillene dine 16. Mobil og lommebok 17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell). BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN: 1.Ett par håndklær (vi får på hotellet men bare to hver og bebisen tisset på dem rett som det var under stellet - mas å spørre etter nye hele tiden....) 2. Pose til skittentøy 3. Et lite ullteppe til babyen 4. klær til babyen 5. Bleier! 6. stelleprodukter til baby - rumpekrem (tror ikke vi brkte noe særlig på sykehuset av dette altså). ta med noe å rense navlestrengen med om det trengs. klorhexidin 7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende. 8. morgenkåpe 9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset. 10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken. 11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel. 12. ammebh 13. ammeinnlegg. 14 brystvortekrem. Lana eller purelan. 15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!!! 16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er. 17.Toalettsaker 18. Ørepropper 19. Blader/babybok og penn 20. Bilstolen må stå klar i bilen:) 21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen. HÅPER DU FÅR NYTTE AV NOE HER DA:) TILPASS LISTEN TIL DET SOM PASSER DEG:)
Lurveleven Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 For en super liste, tusen takk :-DDD Bare noe jeg lurer på, det står i papirene mine fra sykehuset at jeg må ha med nettingtruser, fåes kjøpt på apotek, trenger man det? Skal mest sannsynelig ha ks, da trenger jeg det vel i alle fall ikke, eller???? *blond*
Ladybug~N&E Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 her er min liste! til mor: -ammebh, ammeinnlegg, brystvortesalve -ammetopper eller andre topper. selv foretrakk jeg singletter med god elastikk for de holdt alt det løse mageskinnet tett på plass! -sokker, truser. trusene trenger ikke være store. de skal jo holde denne bleia oppe. for store truser holder ikke sakene på plass. jeg foretrakk også her truser med god elastikk. i min vanlige str. (man får faktisk kjøpt engangstruser/nettingtruser i noen kjeder) -myk bukse og jakke til. genser er upraktisk når det kommer til ammingen -slippers e.l -toalettsaker, fuktighetskrem og lypsyl. -kamera, fotoapparat, lader, ekstra batteri -tidsfordriv (blader, kryssord, strikketøy o.l) (slikt som mat og drikke under fødselen fikk jeg av sykehuset dersom jeg ønsket det. om det skjer midt på natta er det sikkert ok med litt niste til far, kjeks og drikke til mor) (eget toalettpapir, egne bind, morgenkåpe og tøfler fikk jeg lite bruk for) til far: -ren t-skjorte så han kan skifte etter fødselen. kan blir masse kliss og svette - skift dersom han skal bo på barsel med dere til baby -hjemreisesett -eget babyteppe, noen har også med et lite skinn som de legger i krybben -smokk sånn i tilfelle -eget tøy dersom det er ønskelig og dersom man ikke får låne dette der du skal og sånn utenom det så pleier jeg å si at det man ikke bruker hjemme får man heller ikke bruk på barsel.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Jo, de trusene er jo fordi man trenger stoooore bind pga blødningene etterpå. Man har jo renselse selv om man skal ha ks.
Lurveleven Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Tusen takk for svar. Får skaffe meg noen slike truser da, trenger jeg mange?
Marsmammaen:) Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tror jeg har funnet den "perfekte etter fødsel trusa" hihihi De Bjørn Borg bokserne de har på f ex Carlings er perfekte (syntes jeg). De er relativt store, de er brei i skrittet (så der er plass til stooore bind) og de sitter godt på (elastiske) =) De går heller ikke så høyt på livet så det blir ubehagelig... Og ikke minst, de kommer i fiiiine farger =)=)=) Bare ett lite tips=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå