Gå til innhold

Når bruden skal holde tale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler talen bare om brudgommen og deres tid sammen? Eller snakker hun til evt svigerforeldre og foreldre også? :)

Første gangen min, så dette blir spennende... ;)

Skrevet

Det blir vel på samme måten som brudgommen. At han gjerne takker både sine og brudens foreldre først. Jeg var forlover for et par uker siden og da startet bruden faktisk med å tale til meg noe jeg ikke var forbedredt på. Satt og fiklet med kameraet så ble litt perpleks. Men var utrolig koselig... Bare et par linjer da. Og så begges foreldre og så var det kun brudgommen som fikk fokus størstedelen av talen.

Tenker jeg kommer til å gjøre det samme neste år når det er min tur :)

Skrevet

Noen som kanskje har lyst til å dele talene sine så jeg kan se form og oppsett, humorinnslag og ideer til min egen tale?

Jeg satt i en time nettopp, og har bare klart å skrive innledningen på tre setninger... dette var vanskelig og jeg har utsatt det til siste uken før bryllupet :/

Skrevet

Hvem henvender dere dere til? (kjære ...?) Snakker dere til brudgommen og så til foreldrene? Må man det? Var i bryllup forrige helg og de takka ikke foreldrene..

Skrevet

Jeg har vært i en god del bryllup etter hvert og så vidt jeg kan huske så har brudeparets foreldre blitt inkludert i så å si alle talene fra brudeparet. Både egne foreldre og svigerforeldre. Man starter med foreldrene og fortsetter med den nye ektefellen. For meg var det, som nevnt over, litt nytt at forloveren også ble nevnt, men snakket med en venninne i dag som sa at dette også var ganske så vanlig. Uansett så er det i hvert fall veldig koselig.

Tror rekkefølgen skal være slik at den viktigste personen er til sist... F.eks, forlover, svigerforeldre, egne foreldre og så brud/brudgommen. MEN, husk, det skal kun være noen korte setninger til alle bortsett fra din nye ektefelle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...