Gå til innhold

LEGGKRAMPER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste nettene vært plaget med leggkramper, veldig ubehagelig og vondt og føles støl hele dagen derpå. Har du noen gode råd utenom magnesium tabletter.? Vet du hvorfor man har leggkramper under graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.pasienthandboka.no//?mode=document&documentid=2647

Jeg har vært veldig plaget (dag og natt) i en periode, men har det sjeldnere nå. Utstrekking før jeg legger meg fungerer nok for meg. Har ikke prøvd magnesium.

Man får leggkramper når man er gravid fordi én eller annen som bestemmer slikt (Gud?) syns at det var en morsom plage, men viste ikke helt hvor han skulle plassere den! Etter litt om og men fant han ut at gravide har så mange merkelige og unødvendige plager fra før, at én fra eller til sikkert ikke har noe å si!

Nå sitter han å humrer i skjegget hver gang én av oss, frustrert og forvirret, spør våre gravide medsøstre om råd...

Skrevet

legg ei spiseskje under lakenet i sengen...det hjelper!!

Skrevet

nå må dere slutte opp!!! he he man får kramper pga at blodet ikke sirkulerer like bra i kroppen som før man er gravid! å da trekker leggmusklene seg sammen! ikke farlig bare ekstremt vondt! Har dette innemellom jeg også! hjelper å gå en tur om dagen! lykke til!

Skrevet

Hvorfor skriver du "utenom magnesium tabletter"?

Jeg sliter med rastløse ben om natta og har hatt store søvnproblemer pga det. Jordmor i kommunen mente jeg skulle unngå magnesium i tablettform. Men jeg ble etterhvert desperat og kontaktet sykehuset. De mente jeg bare skulle prøve (under forutsetning av at ikke veiledningen på det enkelte tilskuddet sa noe annet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...