Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg jobber for tiden 60% og sjefen har tilbudt meg å øke stillingsprosenten 20 % pga. bekkenløsning. Økningen i stillingsprosent starter fra august, og jeg er gangske sikker på at jeg kommer til å være sykmelt på daværende tidspunkt. Hadde nok vært det nå også, hvis det ikke var ferie. Jeg har takket ja til stillingen. Tenkte det er lurt å øke siden jeg da får mer i fødselspenger i januar. Men hva hvis jeg ikke klarer å starte i jobben? Hvor lenge må en arbeide i ny stillingsprosent? Noen med erfaring og gode råd?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Du MÅ "gjenoppta arbeidet" for å få "med deg" den økte stillingsprosenten både på sykemeldingen og foreldrepengene.. Kommer du deg ikke ut i jobb vil det være det du har i sykepenger som blir grunnlaget for foreldrepengene, og sykepengene blir IKKE større pga større stillingsprosent.. Hva som menes med "gjenoppta arbeidet" strides de lærde derimot om.. Noen mener man må jobbe i 4 uker, andre sier det er nok med en dag på jobb for å få nytt lønnsgrunnlag....

Hør med ditt nav kontor hvor mye du må jobbe for å få med deg den økte stillingsprosenten og lønnen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...