Gå til innhold

Er det med å få tvillinger genetisk?

i_1992

Anbefalte innlegg

Ja, er det noe som kan ligge i genene?

Siden jeg bare er 17,5 år når jeg har termin så er jeg bittelitt bekymret for det faktisk.

Pappaen min er tvilling (toegget), og moren til typen min(BF) er tvilling (enegget). Vil det kunne bety at det er en ørliten større sjanse for at jeg også kan få tvillinger nå?

Fortsetter under...

ja det sies så. det er mer vanlig at toeggede tvillinger er i noen familier, arvelig. enn eneggede. når det er sagt. er det mer vanlig at eldre mødre får tvillinger enn unge mødre. uannsett lykke til du kan jo ta en tidlig ultralyd hos legen i uke 8-9 om du er veldig nervøs for det.

Kan jeg få tidlig UL pga at jeg er litt redd for tvillinger da? (Ikke misforstå. om det blir tvillinger så blir jeg ikke lei meg og kommer selvfølgelig til å elske barna like høyt uansett!, men iogmed at jeg er ung, så skulle jeg nok helst ønske at jeg bare får en, nå med det første:P). Kan fastlegen min gjøre det, eller må jeg på sykehus? :)

det er kun toeggede tvillinger som er arvelig, ikke eneggede. I tillegg er det kun fra morssiden man kan arve genet, så det at din far er tvilling har ingenting å si. At det er tvillinger i kjærsten din sin familie betyr heller ikke noe. Det er altså fra deg det må komme, og fra din morsside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...