trolly Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 På NAN-pakken står det at man kan gi 130-160 ml til babyer på 1-2 mnd. Gutten min på 7 uker vil ofte spise mer, og har vært opp i 200 ml. Ergo blir det jo sjeldnere måltider når de blir så store. Bør jeg gi mindre og hyppigere måltider? Er det bra for de små magesekkende å få større måltider enn det som er anbefalt på pakken? Det som står på pakken er jo bare veiledende, men de må jo også være av en viktig grunn?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Se om det ikke er en periode. Gutten min spiste litt mye i en uke i vinter og så spiste han mindre. Ikke farlig å gi de "det de vil ha" i en uke. Varer det lengre ta kontakt med hs. Hvis de drikker for mye over for lang tid kan nyrene få litt for mye å gjøre, men jeg mener sykehuset får si noe om dette. Mange meninger om dette her på dib. Å begynne med annen føde så tidlig (som før 3 mnd) hadde i hvertfall jeg søkt barnlege ang veiledning for. Helsesøs el. vanlig lege hadde ikke holdt for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde latt gutten selv regulert måltidene, og gitt han det han vil ha. Så lenge det ikke overskrider over 1 liter mme i døgnet over lenger tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå