jippi-min første! Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 hei jeg er selvstendig næringsdrivende og lurer på om det er noen som veit om jeg nå må ornde meg vanlig skattekort å gi til NAV? Jeg har jo ikke skattekort da jeg betaler inn forskuddskatt 4x i året...noen som har vært igjennom dette og kan gi meg detaljer? takk på forhånd
jippi-min første! Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. juli 2009 måtte bare dytte denne opp på siden igjen..hehe
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Nei, det trenger du ikke. NAV har tilgang til din skatteprosent fra Skatteetaten.
AdrenaLine Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Slenger meg på denne, jeg har endret skatteprosenten nå. Har enda ikke mottatt det nye kortet, men det er vel rett rundt hjørnet. Hvem skal da ha beskjed? Jeg får utbetalt via arbeidsgiver, men trekker nav i fra skatten før de sender til arbeidsgiver eller etter?
"nøtteliten" Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Nav trenger ikke skattekort fra selvstendig næringsdrivende. Du får utbetalt brutto og må selv innbetale skatt. Akkurat som du har gjort med forskudskattx4. Det er kun de som har hatt stønad i fjordåret som nav har skatten registrert på, ved sykepenger etc. Er man arbeidstaker og vill endre skatt må kopi av nytt skattekort sendes til nav-kontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå