Gå til innhold

Kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Gutten min blir 1 år i Oktober men vi har ikke fått barnehageplass. Jeg gjorde noe dumt da jeg søkte fordi jeg søkte plass fra Oktober og ikke August så da fikk vi ikke plass. Vi tenker at far skal være hjemme litt og ellers skal besteforeldre passe han litt. Når bør jeg søke om kontantstøtte?

Vi bare håper at han får plass i barnehagen snart :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontantstøtte gis fra måneden etter at barnet fyller ett år. Du kan søke allerede nå. Vesla blir ett år i august og skal begynne i bhg et halvt år senere. Har fått svar på søknaden min at den vil bli behandlet i september. Skjema kan du laste ned og kopiere fra www.nav.no.

Skrevet

Poden min blir også 1 år i oktober. Og på mitt NAV- kontor sa de at det var tidsnok å søke 1 mnd før. Derfor kommer ikke jeg til å søke før 1. september.

Skrevet

Hva får man i kontantstøtte??

Skrevet

Hvor mye du får i kontantstøtte avhenger av hvor mange timer i uken barnet er i barnehage som mottar off. driftstilskudd. Hvis barnet ikke er i barnehage får du max utbetaling som er skattefrie 3303,- pr mnd. Er barnet delvis i barnehage er summen mindre. Sjekk NAV sine nettsider og gå inn på "Familie og omsorg." Der står det veldig greit om kontantstøtte.

Skrevet

Takk for svar!! Da blir det 3303,- i mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...