Gå til innhold

ks på elverum eller nærliggende? enkelt å få?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi flytter snart til stange og da er jo det nærmeste sykehuset elverum.

Jeg vil veldig gjerne ha planlagt ks denne gangen ettersom jeg hadde tangfoløsning sist hvor jeg ikke kjente riene under selve fdselen pluss at jeg revnet grad 3b.

hvordan er det da å få planlagt ks på elverum? noen som vet?

eventuellt kan jeg dra til ullevåll/rikshospitalet siden jeg har hørt at ingen der blir tvunget til å føde.

men de kan jo også avvise meg om de ikke har plass.

Dette skremmer meg ettersom jeg har veldig problemer med å få sove om natten nå alt.

13 uker gravid med termin 10. januar.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg bor i Elverum og er i uke 36 nå. Jeg har ett barn fra før og har alltid vært veldig redd for fødselen, noe som har hindret meg i og i det hele tatt prøve og bli gravid....

Forrige gang bodde jeg ikke i Elverum, men hadde privat jordmor der jeg bodde (men hadde da keisersnitt om jeg "backet" ut under fødselen). Denne gangen skal jeg 3 uker før terminen reise til foreldrene mine og bo der fram til babyen kommer og ha den samme jordmora som sist på det samme sykehuset....

Det som har skremt meg noe veldig denne gangen, og som jeg har vært redd for fra jeg ble gravid, er om fødselen skulle starte før 3 uker før terminen. Derfor henviste legen min meg til samtale med gyn. lege på sykehuset her i Elverum. Jeg grudde meg noe helt forferdelig, men det var ingenting å grue seg for i det hele tatt!!!! Det var ikke noe snakk om å tvinge meg til og føde her om det var keisersnitt som jeg følte som det tryggeste. Ingen kunne bestemme at jeg skulle føde vaginalt, men de ulike risikoene som er ved keisersnitt er de pliktige til å informere om (selvom de ikke gjorde det med meg da... Var fordi de visste jeg hadde vært igjennom samme samtale i 2006..) Dama jeg/vi var i samtale med var ei helt utrolig dame!! De tvinger deg ikke,men gjør det du ønsker, og du har god grunn for å ønske keisersnitt denne gangen!!

Få legen din til å skrive en henvisning så raskt som mulig, så slipper du å gå og bekymre deg unødvendig, for det er ikke noe godt! Jeg har andre venninder som har opplevd det samme som deg, og som uten problem også har fått innvilget keisersnitt :-)...

Masse lykke til:-)!

tusen hjertelig takk for svar :-)

det var utrolig deilig å høre, du aner ikke.

ja, jeg skal til privat jordmor nå så snart jeg får fødsels journalen min fra sykehuset.

legen min har sendt henvisni gtil haukeland og har fått time der i september, men da er jeg flyttet til stange. legen min er på ferie nå, når han kommer tilbake er jeg på ferie.

så da bestillte jeg time til priv jordmor, de vet jo ofte en del om fødsler så det er jo beroligende.

snakket med elverum for en uke siden og de trengte henvisning.

men da vet jeg at jeg kan gå på ferie med litt mer lettet hjerte.

og etter fødselsangst samtale med jordmor først og tenker jeg det går helt supert :-)

tusen tusen takk igjen, du har virkelig reddet min sommer :-)

Så bra:-), -jeg vet akkurat hvordan det er å gå å være så redd, men få en henvisning som sagt, så får du en "keisersnittsamtale" med en på sykehuset her! (jeg pratet med Dr. Rossnich, -helt sikkert stavet feil, men :-)...)

- Og når du skal velge jordmor, så anbefaler jeg Åse... Ho har spesialutdannelse/tilleggsutdannelse på fødselsangst....

God sommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...