endelig mamma:) Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 .. og har skjønt at veldig mange andre gjør det. Har 23 dager igjen i dag, og utenom noen stikkende smerter i korsryggen merker jeg ingenting.. Redd det er et tegn på at jeg må gå lang tid over termindato. Og har merket at jeg gruer meg mer og mer til fødeselen. Det å revne, måtte sy, ikke klare å få ungen ut, at noe skal skje under fødselen, blødningene etterpå. Ja, virkelig angst for hele greier nå. Noen som har noen gode råd til meg? Positive historier?
Lykke X 4 Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Som førstegangsfødende er det ikke alle som merker noe til at det nærmer seg. Jeg merket ingenting da jeg ventet min første. Man vet gjerne heller ikke hva man skal kjenne etter. Visste ikke hvordan kynnere kjentes ut før i andre svangerskap Slike fødesymptomer blir gjerne sterkere og sterkere for hvert barn man får. Så slapp bare av Det at du ikke kjenner noen "symptomer" betyr ikke at du nødvendigvis kommer til å gå lenge over termindato. Om du er redd for å revne kan du forsøke å smøre deg inn med jordnøttolje nedentil, det har jeg gjort, og har bare fått små rifter og blitt sydd "pyntesting" etter fødsel. Bringebærblad te/kapsler skal også være gunstig for å forebygge revning mv. http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm Dette går nok kjempebra skal du se Lykke til videre!
mamaja Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Med min første merket jeg ingen ting før fødselen var igang. På kvelden, 4 dager før termin, snakket jeg med en venninde på telefonen som lurte på hvordan ting gikk. Jeg svarte som sant var, at her tror jeg ikke det blir noe fødsel den første uka i alle fall. To timer senere begynte riene og morgenen etter var vi blitt foreldre. Riene var ikke veldig vonde og jeg sydde vel to sting. En drømmefødsel rett og slett. Ikke bekymre deg så mye for selve fødselen. Ungen må jo ut og som regel går ting veldig bra. Det går nok bra for dere også skal du se. Lykke til!
nov.gutt-05+ *ny baby* Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er over termin med nr 2 og merker heller ingenting. =) Helt vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå