Tulipan:) Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Hei jeg begynne å bli ei desperat mor snart. Lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med noen råd. Jeg har en sønn på 13 månder og han har enda ikke sovet en hel natt. Siden han var nyfødt har vi vært veldig konsekvent med å legge han til fast tid, hadd faste koseritualer om kveldene noe som fungerer bra. Menfor ca 3 uker siden så har ddet vært nok med at vi har snudd litt på han og at han har sett at vi er her så har han lagt seg ned til å sove igjen. Men de siste tre uken har vært et helvete for å si det mildet (beklager språkbruke), når han våkner om natten nå s finner han liksom ikke noen måter å sove på. Skirker masse, og holder det gående i flere timer i strekk, i natt har han bare sovet 3-4 timer. Vi har prøvd å hadd han i sengen i lag med oss men finner liksom ikke noe stilling der heller. Men ser på han at han absolutt vil sove og er trøtt, han legges seg til men får det liksom ikke til. Han fikk skadet nakken underfødseln men den er rettet opp, har også vært på kontroll me han nå nettopp men alt var greit. Virker som han har vondt men hvor. Noen som har vært borti noe lignende.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Høres litt ut som gutten min dette. Han er nå snart 17 mnd. Hadde kiss etter fødselen han og, men det er i orden nå. Han har sovet dårlig helt fra dag 1, men hadde en periode her for noen uker siden hvor det var sånn som du beskriver. Har etter utallige legebesøk fått legen til å forstå at det kanskje kan være noe galt, og ikke bare noe som går seg til, så vi har fått henvisning til sykehus for utredning nå. Personlig tror jeg han har noe som heter sjult refluks, og at det er dette som plager han når han sover. Så tror jeg at han nå har blitt så stor at han forstår at om han legger seg ned, så gjør det vondt. Andre symptomer på dette, bortsett fra forstyrret søvn, skal være mye luftveisplager/forkjølelse/hosting og litt astmalignende pust. Jeg avtalte med legen at jeg skulle prøve flytende Gaviscon fra apoteket til han. Etter at han fikk det, har han sovnet mye enklere. Han våkner fortsatt om nettene, men stort sett sovner han greit igjen. Vil opp mellom 5 og 6, men det er jo noe helt annet.... Vet ikke om din har noen av de andre symptomene på refluks jeg? Mener jeg leste et sted at det ofte hang sammen med kiss og....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå