Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Og hva mer har man oppi? Salt, pepper og litt sukker?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 1 Agurk 1 ts Salt 2 ss Eddik 2 ss Vann 1 ss Sukker 1 ss Persille Tok meg ti sekunder å google det..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 1 glass vann = 1 s.skje eddik og 2-3 s.skjeer sukker
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Bruker forresten å ha litt nykvernet pepper i også! Og aldri hatt persille i..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Kommer det ikke litt an på hvor sterk eddik man har?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Du smaker deg fram:-) Har aldri brukt oppskrift, bare slumsa oppi. Et tips: Lag den mye sterkere enn du tror er godt. Agurken er jo nesten bare vann, og den kommer til å vannes ut og bli svakere når den stå og trekker. Du skal også ha pepper og sukker, salt har jeg aldri brukt.
Soon to be mum Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har alltid fulgt oppskriften jeg lærte av min mor og synes den er god. Vi bruker en vanlig kaffekopp å røre ut laken i: Ha opp i 2 ss sukker og 1 ss eddik, fyll opp med vann og rør ut. Kvern pepper over agurkskivene før du heller laken over og lar det hele stå til middagen er klar.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Bare jeg som ikke bruker verken eddik eller vann når jeg lager agurksalat? Jeg bruker til en stor agurk (skåret i store skiver m/ostehøvel) 1/2 ts salt 1 knivspiss hvit pepper 1 ss sennepspulver (Colmans) 2 ss grasløk 1 1/2 dl rømme Agurken drysses med salt og står 20-30 min. Alt blandes og settes kaldt minst 30 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå