Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Vi er en familie hvor far er allergisk mot endel pelsdyr. Når det gjelder hunder, blir han veldig dårlig av enkelte raser og mindre/lite av andre. Jeg har en venninne med en liten schnauzer. Han er glad i meg og jeg i han (liker veldig godt hundetypen) Når jeg har vært der, merker ikke min mann at jeg har kost med gotassen. Selv har han trodd dette er tilfeldig. I går var vi hos et vennepar, de har fått en ny hund fra omplassering. Dette er da en mellom schnauzer. Har virkelig sansen for denne typen hund, og jammen ble ikke mannen ganske overrasket over at han ikke reagerte nevneverdig på hunden. Nå var han flink til å vaske hendene etter kos, men han slet ikke med pust eller noe.. Nå lurer jeg på om det er noen der ute som har erfaring med schnauzer og allergi. Er disse hundene bedre egnet for en allergiker enn mange andre? De røyter jo minimalt da, men det er jo ikke pelsen som er et direkte problem, men midden/flassen deres. Synes ikke rasen lukter hund, heller. Det har nemlig min mann panikk for
† I Jesu Navn † Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Man er redd for hundelukt når man er allegisk. Det er det man forbinder med det at man snart skal bli syk. Schnauzere er kjente for å ha færre allergener en mange andre rasker, men hvis din mann til stadighet blir eksponert for denne typen hund vil han med stor sansynlighet utvikle en allergi for denne hundetypen også (dvs bli mere sensitiv etter hvert) Det samme gjelder også f.eks. Puddler som på samme måte er kjent som "allergivennlige".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå