Gå til innhold

Barn og popcorn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe med at små barn ikke bør spise popcorn eller er det jeg som tar heeelt feil nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om det.. men vet at de i barnehagen har gitt popcorn ved noen anledninger. Lillemor var vel 1 år og 4-5 mnd når hun fikk første gang.

Skrevet

Kommer vel an på om du har et barn som lett setter ting i halsen eller ei, ville kanksje ikke gitt til en som nettopp var fylt 1 år og gjerne ikke har jeksler, men en 1,5-2 åring med jeksler har ikke jeg noe problem med. Barehjemmepoppet da når de er så små, er jo så utrolig mye salt på mikropoppet og de man kjøper.

Skrevet

Kommer tydligvis an på hvem man spør. På helsestasjonen her fikk vi streng beskjed om at popcorn var "fyfy" frem til 3 års alder...

Skrevet

Nettopp pga de stive mais-skallene som er i popcorn og som du sikkert har kjent i halsen selv.

Så bør man vente med popcorn. Om man blir kvalt vet jeg ikke, men ubehaget det medfører er stort.

Skrevet

Etter at en venn av en venn av meg mistet sin sønn på 2 år pga at han fikk popcorn i halsen så serverer ikke vi popcorn til små barn. Syns 4-5 år er greit. Tror ikke det er anbefalt å gi popcorn til små barn.....

Skrevet

Tusen takk for svar. Snuppa er 3 år, så da går det vel bra, men det er jo strengt tatt ingen hast. Vi finner på noe annet, vi :)))

Skrevet

Sønnen min er 3,5 år og har aldri fått popcorn....

Skrevet

Jeg hadde ikke turt før barnet var rundt 3 iallefall..De skallene og harde maiskornene er ikke noe som smelter om det setter seg fast heller,merker selv hvor ubehagelig det er .

Er enig med deg om at det finnes alltids andre ting å prøve,men det er jo opp til hver enkelt.

Her er ostepop og French Fries veldig populært:)

Skrevet

Har lært at popcorn er fy-fy frem til 3 år fordi det kan føre til kjemisk lungebetennelse, så har unngått det.

Skrevet

Når jeg tenker meg om har jeg aldri servert popcorn til noen av ungene, ikke en gang 9-åringen, men det kan ha noe å gjøre med at jeg ikke liker popcorn noe særlig selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...