PinkBabyDoll Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Er det noe med at små barn ikke bør spise popcorn eller er det jeg som tar heeelt feil nå??
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har ikke hørt noe om det.. men vet at de i barnehagen har gitt popcorn ved noen anledninger. Lillemor var vel 1 år og 4-5 mnd når hun fikk første gang.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Kommer vel an på om du har et barn som lett setter ting i halsen eller ei, ville kanksje ikke gitt til en som nettopp var fylt 1 år og gjerne ikke har jeksler, men en 1,5-2 åring med jeksler har ikke jeg noe problem med. Barehjemmepoppet da når de er så små, er jo så utrolig mye salt på mikropoppet og de man kjøper.
TusseMor07&09&14 Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Kommer tydligvis an på hvem man spør. På helsestasjonen her fikk vi streng beskjed om at popcorn var "fyfy" frem til 3 års alder...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Nettopp pga de stive mais-skallene som er i popcorn og som du sikkert har kjent i halsen selv. Så bør man vente med popcorn. Om man blir kvalt vet jeg ikke, men ubehaget det medfører er stort.
Mille** Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Etter at en venn av en venn av meg mistet sin sønn på 2 år pga at han fikk popcorn i halsen så serverer ikke vi popcorn til små barn. Syns 4-5 år er greit. Tror ikke det er anbefalt å gi popcorn til små barn.....
PinkBabyDoll Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2009 Tusen takk for svar. Snuppa er 3 år, så da går det vel bra, men det er jo strengt tatt ingen hast. Vi finner på noe annet, vi ))
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Sønnen min er 3,5 år og har aldri fått popcorn....
270708 Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Jeg hadde ikke turt før barnet var rundt 3 iallefall..De skallene og harde maiskornene er ikke noe som smelter om det setter seg fast heller,merker selv hvor ubehagelig det er . Er enig med deg om at det finnes alltids andre ting å prøve,men det er jo opp til hver enkelt. Her er ostepop og French Fries veldig populært:)
Mom2Two Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Har lært at popcorn er fy-fy frem til 3 år fordi det kan føre til kjemisk lungebetennelse, så har unngått det.
Mom2Two Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Når jeg tenker meg om har jeg aldri servert popcorn til noen av ungene, ikke en gang 9-åringen, men det kan ha noe å gjøre med at jeg ikke liker popcorn noe særlig selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå