Gå til innhold

i tvil om jeg skal bære frem barnet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget for to uker siden at jeg venter barn. Og det var overhode ikke planlagt. Tanken på å bli alenemor er ikke fremmed for meg, men jeg vil gjerne at bf er med på deler av veien videre. Spesielt under graviditeten.

Problemet er at bf er gift og har to små barn i fra før. Jeg bryr meg ikke så hardt om hva slags problemer han får når dette kommer ut. Vi er begge voksne og burde vite hva slags problemer dette ville føre til, og kunne håndtere de konsekvensene som dette fører med seg.

Men…. Nå er han livredd for å miste de barna han allerede har, og han har sagt rett ut at han ikke kommer til å føle noe kjærlighet for det barnet jeg bærer.

Jeg tenker på de barna han har, risikoen for at de må oppleve et samlivsbrudd. Jeg tenker på det barnet jeg bærer, og at det ikke kommer til å ha en far som vil være der. Og jeg har blitt i tvil om det er riktig av meg å bære frem dette barnet i det hele tatt.

Noen som har tanker om dette?

Fortsetter under...

du må gjøre det som er riktig for deg... men du, jeg tror ikke helt på det med at han ikke kommer til å føle kjærlighet for barnet du bærer.... mulg jeg tar feil men det høres mer ut som en trussel.... bruk tid, tenk deg om, snakk med noen du stoler på, vurder mulighetene.... men jeg må samtidig si at det å få barn er en gave, det er helt fantastisk (uansett...)

lykke til:)

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg isåfall forberedt meg på å bli alenemor,jeg ville ikke forsøkt å ''presse på bf et barn'' når han har sagt som han har. Når jeg ble gravid sa bf det samme til meg men jeg tok avgjørelsen alene. Da fikk han heller seile sin egen sjø, om han vil ha kontakt med barnet vårt som blir født rundt begynnelsen av oktober er igjen en annen sak som jeg føler at jeg vil ta stilling til først etterhvert.

Setter mine og babyens behov først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...