Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Jeg bare trodde det var en myte, at man fikk dilla på isbiter. Men her sitter jeg med et helt glass fullt av isbiter og så vidt litt eplejuice og storkoser meg
idalicious Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 da er vi i samme båt.. beste jeg får er isbiter, knust eller hele.. mmmmm..
Countess Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har spist isbiter kontinuerlig hele svangerskapet. Fikk høre at det kunne tyde på jernmangel. For 2 uker siden måtte jeg starte med jerntabletter, og har ikke spist en isbit siden! Helt rart
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2009 Hmmm, jeg ser ikke helt sammenhengen der, isbiter og jern? Hva er forklaringa på det?
Countess Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Vet vel ikke jeg. Er ikke alt det er sammenheng mellom. Leste det i "what to expect when ur expecting" og da jeg starta med jerntabletter gikk suget etter isbiter bort.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Sammenhengen mellom isbiter og jern har jeg aldri hørt om, spennende Lagde meg fire poser med isbiter og la i frysern i går, fare for at alle går i dag. Masse isbiter + litt vann, nam nam.
mamaja Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Vi er visstnok mange som gumler isbiter. Hadde dilla på det med førstemann (en jente), ikke med nr. 2 (en gutt). Men nå har jeg jammen fått dilla igjen, så det blir spennende å se om vi får gutt eller jente denne gangen!
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Det beste er isbiter som knuser mellom tennene. De man kjøper på butikken er passe porøse, nam nam.
mia:-) Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Hei Jeg har også dilla på isbiter. Det er bare så fantastisk godt å tygge på disse. Har også dilla på gulrøtter. Er ikke de verste tingene å ha dilla på, verre om det hadde vært sjokolade eller noe annet usundt:-) Såg lenger nede i tråden at det er noen som sier at dilla kan ha sammenheng med jernmangel. Jeg har ikke hørt det før, men dersom jeg tar meg selv som eksempel så stemmer dette. Jeg har vært gravid 4 ganger. I mitt første svangerskap og nå i det siste har jeg hatt dilla på isbiter. I begge disse svangerskapene har jeg hatt jernmangel. I de to midterste svangerskapene har jeg ikke hatt jernmangel og har heller ikke hatt dilla på isbiter...
Countess Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Nei jeg tror fullt og helt at det stemmer Litt rart at jeg hadde så dilla, og så bare mista helt lysten etter jeg begynnte på jerntabletter. Så mye mulig
Sweet Georgia Brown Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Jag har också ätit isbiter (och saftis!) mycket i vår, och på en pröve som jag tog i maj,men som jag av olika grunder inte fick svar på förän nyligen, över en månad senare, fick besked om att järnvärdena var väldigt låga .. Nu äter jag järntillskottoch har inte längre isbitsug på samma sätt. Intressant!!! Visste inte att det kunde hänga samman.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå