Gå til innhold

Albyl-E?

ღMaiBaby10ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg hører egentlig ikke til her, men tenkte kanskje det var noen her inne som hadde lignende erfaringer..

Har hatt en SA og en MA i løpet av få måneder. Da jeg var til utskraping etter MA'en ga gynekologen meg resept på Albyl-E og sa jeg skulle begynne på denne med en gang jeg ble gravid igjen. Hun hadde ikke tatt noen blodprøver av meg, men sa at "det kunne hende det hjalp allikevel". Har lest litt om dette medikamentet, men må si jeg blir litt forvirret.. Er det vanlig å bare begynne på disse pillene uten noe som helst utredning først?

Håper noen vet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har mistet 4 ganger på ca to år. Etter å ha lest her inne fant jeg ut at det var mange av de som var gravid som brukte dette. Jeg spurte da min gynekolog om jeg kunne få Albyl-E, men hun nektet. Hun mente det ikke var forsvarlig å gi meg det, pga en naturlig blødning under svangerskapet kunne føre til en spontanabort med blodfortynnende. Hun tok noen blodprøver isteden, og hvis de viste at jeg trengte blodfortynnende, skulle jeg få det.

Jeg var utolmodig, og ikke innstilt på å bli gravid uten medisiner, og fikk høre om en lege som gav Albyl-E uten utredning. Fikk time hos han og resept på Albyl-E. Da jeg var 5 uker på veg fikk jeg svar på blodprøvene, og de viste at jeg hadde antifosforlipidsyndrom som gir blodpropper i morkaken. Så det var fulltreffer med Albyl-E. Fikk også blodfortynnende sprøyter da jeg fikk diagnosen.

Så legene er litt ueninge! Noen mener det er "verdt et forsøk", mens andre er veldig skeptiske og venter på at det skal være "skikkelig bevist". Tror det er noen studier som omhandler dette temaet nå. Hørte om noe i sverige...

Skrevet

Hei!

Dette er mitt 4.svangerskap på 1 år, og denne gangen går jeg på Klexane (også blodfortynnende). Jeg har vært på utredning, men ikke fått svar på prøvene enda. Fikk klexane uten å ta nye blodprøver.

Håper virkelig det er dette som skal til:)

Skrevet

Jeg tar albyl-e i dette svangerskapet, selv om alle prøver var fine, og ingenting indikerer at jeg burde ta de. Men de kan hjelpe likevel, er ikke alt som viser på prøver. Jeg har ingen diagnose. Jeg er 32+1 idag, og tror de har bidratt. Albyl-e er ikke bare blodfortynnende, men det demper også betennelsestilstander i kroppen (som ikke kan påvises i utredning).

Skrevet

Takk for svarene jenter.. Skjønner at det er litt uenighet blant de lærde om dette:) Hun legen som jeg var hos er opprinnelig russisk, og hun sa at i deres hjemland pleide de ofte å gi resept på dette selv om man ikke hadde vært til utredning. Vanskelig valg dette..

Lykke til til dere alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...