mai mammaen til to Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 ungene mine hadde bursdag for et par uker siden. Ene tanten deres på farsiden har bodd i utlandet. Vi besøkte henne der rundt to uker før bursdagene dems. Så kom hun hjem nå for godt for halvanne uke siden. Hun er 25 år og har god økonomi. Hun er ekstremt opptatt av bursdager og gaver. pleier alltid å være nøye med å gi gaver. Så syns det er så utrolig rart at hun ikke har gitt noen av ungene gaver.... De er også hennes eneste tante barn... og jeg vet at hun er veldig glad i dem. Det er ikke sånn at jeg er veldig skuffet eller noe altså. bare syns det var veldig rart.... jeg har ikke nevnt noe for ungene, så dem vet jo ikke det. Jeg var sikker på at hun skulle komme med gave når hun kom hjem jeg. før hadde hun alltid en liten ting med seg når hun kom hjem på ferie. F.eks en liten bamse o.l.... har ikke sagt noe til sambo om det da. han har nok ikke lagt merke til at de ikke har fått noe av henne heller....
jordbærsjokolade Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Det hadde jeg ikke tenkt noe særlig over altså. Hun har sikkert hatt nok å tenke på med flyttingen hjem igjen, eller kanskje bare glemt at de hadde bursdag? Nei, syntes ikke det var noe særlig merkelig
erteposen + 4 Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Uff, jeg roter sånn med gaver selv at alle mine svigerinner kan skrive lange innlegg her:) Gi henne litt tid, og har hun vær "flink" før og barna ikke reagerer hadde jeg latt det ligge i alle fall.
mai mammaen til to Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2009 Men nå blir det jo helt teit å komme med bursdagsgave til dem. Nå er det jo flere uker siden bursdagen. Og hun har jo sett dem flere ganger etter bursdagen. og vi var jo på beøk hos henne to uker før bursdagen dems. Hun husket bursdagen for hun sendte melding...... Jeg tar det jo ikke opp med henne da. Driver jo ikke å fisker etter gaver til dem. men syns det er dumt. håper det ikke blir sånn når de blir eldre
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Skjønner ikke helt at folk kan ha slike forventninger til andre jeg...
hit og dit Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Unger tåler at tante ikkje kjøper gave til kvar bursdag. Tru meg, eg har mange snille tanter som ikkje har gitt meg gave kvart år.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Jeg er god til å huske bursdager, elendig til å huske å ta med meg gaver:p Kan jo faktisk være så enkelt?!
Mille** Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Her får ikke ungene gaver fra ene onkelen på farsiden, og det er bevisst og med overlegg!
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Du skjønner ikke det? Kanskje det kan ha noe med hvordan familiene har organisert seg? Tradisjoner? Sedvane? I min familie ville det vært helt utenkelig ikke å gi tantebarn bursdagsgave! Det hadde vært direkte uforskammet. Er man tante er man det med hud og hår og innlevelse. Gaver gis, men det trenger ikke være dyre ting. Det kan like gjerne være en opplevelse, eller noe man har laget selv. Jeg hadde blitt skuffet og litt sjokkert om mine søstre ikke ga mitt barn bursdagsgave (men det hadde aldri skjedd).
Arb.ledig husmor Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Jenta vår er bare 3 år, men de gangene ho har hatt bursdag så har gavene fra tante (fars side, har bare en søster) kommet opptil 2 mnd etter bursdagen hennes. Ho har sagt at ho har kjøpt, men ikke fått tid til å sende (Her vet vi også at ho har løyet..) Dåpsgaven til jenta vår (ble døpt 4 mnd gammel) kom når jenta vår fylte 1 år...Tanta var også fadder til jenta vår, men kunne ikkje komme i dåpen. Denne tanta er 33 år....og har 2 barn selv.. Så dine barn er nok ikke alene om å bli "glemt" av tante eller onkel...
Clue Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Wow, så tragisk! Det hadde ikke jeg tolerert, asså!
mai mammaen til to Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2009 nødvendig å være spydig eller? Jeg reagerer ikke på at de ikke får gaver fra onklene sine for det har de aldri fått. men denne tanten er ekstremt opptatt av å stille opp i bursdager og ekstremt opptatt av å ordne med gaver. Hun er VELDIG nøye på gaver. er derfor jeg reagerer... Og jeg må si at hadde min søster ikke kommet med gaver til ungene mine hadde jeg fått hakeslep. for det er sånn vi er. Er en SELVFØLGE at vi gir bursdagsgave til ungene. det trenger ikke være en stor sak men en gave må det være.....
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Jeg fant igjen gaven til søskenbarnet mitt sitt bryllup i bagasjerommet på bilen nesten 3mnd etter at jeg var i bryllupet Den hadde havnet under et teppe som alltid ligger i bilen, men jeg var jo sikker på den var levert... Kjempetrist, men sånn er det bare en gang i blandt! Vi var litt seint ute, og så regna det, også ble det visst bare sånn! Så de fikk bryllupsgave 3mnd på etterskudd, sammen med en beklagelse! Skjønner du syntes det er litt rart, men hun kan jo faktisk ha glemt av hele gave greia denne gangen!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå