flypapir Skrevet 4. juli 2009 #1 Skrevet 4. juli 2009 Har dere fått noen rutiner på sovingen enda? Hvordan er de i så fall...? Her har vi ingen spesielle rutiner på det enda. Det styrer seg for det meste selv avhengig av når han våkner, hvor lenge duppene varer, når siste duppen er, hva vi gjør osv. Har ikke tenkt til å prøve å få noen rutiner før etter sommeren, da det blir mye besøk og farting i disse dager.
Stoltest Skrevet 4. juli 2009 #2 Skrevet 4. juli 2009 Har heller ikke de store rutinene når det gjelder dagsoving, desverre vil jeg si, he he.. Men det som går igjen er at det stort sett er en dupp mellom hver mating (bortsett fra kanskje de to siste måltidene før leggetid). Lengden på duppene og tidspunktene hun sovner på varierer litt fra dag til dag. Syns ikke det er noen tendenser enda, i forhold til lange og korte dupper, men det skal sies at snuppa mi sjelden sover noe lenge på dagtid i det hele tatt. Hun er 4 og 1/2 mnd.
HH72 Skrevet 4. juli 2009 #3 Skrevet 4. juli 2009 Min nærmer seg 6 mndr og har ennå ingen faste rutiner på dagen. Sover knapt i det hele tatt, det er isåfall korte dupper på ca 30 minutter-max 3 ganger. Leggetid har tidligere vært fast, men nå begynt å variere igjen-og dagen starter mlm kl 05 og 0630(litt avhengig av nattens måltid(er)). Har inntrykk av at mange andre på samme alder har mer rutiner, men ungene er vel veldig forskjellige?
flypapir Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2009 Virker som det er stor forskjell ja, henny. Lillegutt her er et sovedyr og trenger en ny dupp når han har vært våken en drøy time. Han kan godt sove et par-tre timer flere ganger for dagen, men tendensen er at duppene blir kortere utover ettermiddagen.. Han mener det er morgen i 5 tiden, men enkelte ganger har han faktisk drøyd den helt til 6.30 og det er jo en drøm!
Nea og juniors mamma Skrevet 4. juli 2009 #5 Skrevet 4. juli 2009 Gullet er 4,5 mnd og sovner rundt kl 19:30 +- på kvelden for første pupp 00:30 - 01. Dagen er mer tilfeldig, men duppene begynner stort sett rundt 10-11 +-, 13-14 +-, 15-16+- og så natta. Har egentlig ikke tenkt å innføre noen rutiner ettersom dagene er så forskjellige og hun stort sett gir beskjed om når hun er trett
me84 Skrevet 4. juli 2009 #6 Skrevet 4. juli 2009 Hun er ikke 5 mnd enda men på dagen varierer d litt...men er våken en til to timer i strekk på dagen og så sover hun alt i fra 30 min til 1.5 time ca.Men sover hele natten da 19 til 8 ca
Lykkepålandet Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Jeg hadde faktisk klart å opparbeide en viss rutine på sovingen inntil heten kom for 2 uker siden. Etter det har det bare vært tull og tøys. Får håpe det går tilbake til det gamle når det blir litt kjøligere. Men sånn så det hvertfall ut: Natta klokka 19, morgen kl 7-8. Mini må sove igjen 1 time etter han har stått opp. Sover ca 4-5 x30 min iløpet av dagen. Siste dupp er rundt 17. Min sover ofte men veldig kort om gangen. Skulle ønske han kunne sove færre ganger men lenger hver gang.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 min tass på 5 md har ikke noe rutine på dagsoving , men vi legger han fast kl 20 om kvelden (selvfølgelig er det kvelder hvor det ikke går, men de fleste kveldene er han i seng til 20. ) Her varierer det litt om han sover hele natten eller våkner i 3 tiden for litt mat. Det jeg har merket meg er at han gjerne sovner mellom 9 og 10 på morgenen.Sover gjerne 1 til 1 1/2 time da. De andre duppene tar vi på strak arm når han er trøtt og sutrete
lene_85 Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 vi har hatt rutine fra hun var 3mnd. våkner mellom 7 og 8, så er hun våken ca 2timer, så legges hun og sover ca 45min-90min, er våken 2timer og sover i 45min, hun klarer ikke være våken lenger enn 3timer om gangen.. men lar henne ikke sove etter 17:00. så legges hun for kvelden mellom kl 18:00 og 19:00. Veldig fornøyd med det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå