Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?:)

Anbefalte innlegg

Er det slik at jeg skal kontakte forsikrigseslskapet før jeg skal ut å reise på ferie nå? Har ikke tenkt over det siden jeg er så tidlig i svangeskapet, men nå leste jeg i en brosjyre som jeg fikk hos legen at det burde man gjøre Jeg reiser til USA neste mandag. Er det noen som har erfaring med å reise så langt eller til usa? Noe spesielt jeg bør ta hensyn til eller passe på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140333907-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket med min gyn som jeg har kontrollene hos, og hun sa at jeg skulle ha et slikt E111 kort (men det er vel bare i europa tror jeg) og så ville hun lage til helsekortet for gravide til meg som jeg skulle ha med meg. Jeg skulle til danmark.

Jeg tror kanskje jeg ville ha ringt forsikringsselskapet og forhørt meg og kanskje snakket med legen min.

Når det gjelder flyreisen så er det lurt å bevege seg mye og ha på støttestrømper. Sitt ved midtgangen slik at du lett kommer deg opp for å gå. Ellers skal det ikke være noe farligere å gå gravid i usa enn her hjemme. Du skal uansett passe på det du spiser, at kjøttet er gjennomstekt osv. enten du er hjemme eller i utlandet. :-)

En ting jeg kan tipse deg om er å kjøpe antibac våtservietter eller på flaske slik at du kan rengjøre hendene dine selv om du ikke har tilgang på vann og såpe der og da. Uansett hvor du drar så er bakteriefloraen annerledes og du får de på hendene uansett hva du gjør; på bussen, metroen, dørhåndtak, penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...