Gå til innhold

Noen som kan gi meg litt info om hvordan det er å bo i Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og titter litt rundt på hvor vi kan flytte litt utenfor byen, og Lørenskog er et alternativ. Vet egentlig lite om stedene her, så blir veldig glad for litt info!

Hvordan er det med skoler og barnehager? Er det bra kvalitet på dem? Hva med innvandrere, er det mange? Vil gjerne at det skal være litt blanding, men viktig at kvalitet på skole er bra.

Hvilke områder er bra? Er det stabilt med de som bor der, eller flytter folk mye til og fra? Gi meg alt du har :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Har hørt mye negativt om Lørenskog. Er for stor tettehet med innvandrerer i en del områder. Ikke kjekt å være eneste norske liksom.

Ville i grunnen bare tipse deg om Jessheim. Knallsted å bo.

Skrevet

Vet du hvilke områder det gjelder da? Det er vel ikke så stor overvekt av innvandrere i hele Lørenskog? Jessheim virker veldig fint, men er for langt unna jobb, dessverre.

Skrevet

Jeg ville heller valgt Skedsmo, har bodd på begge plasser. Lørenskog er så ukoselig.

Skrevet

Nå har jeg ikke bodd i Lørenskog, men bor i Skedsmo nå, og jobber i Oslo. Trives veldig godt her.

Skrevet

Jeg bodde i Lørenskog i 8 år, først på Finstadjordet, deretter på Rasta. Trivdes veldig godt på Rasta, spesielt oppi åsen der. Nært marka og lettvint å komme seg med buss og tog til Oslo ol. Men det blir jo smak og behag.

Annonse

Skrevet

Det er på Skåreråsen at det er mye ut- og innflytting og mange innvandrere. Åsen skole har mange innvandrere, men tror allikevel det er en ganske bra skole. Fjellhammer skole er vel Norges største barneskole, det synes jeg er voldsomt. Finstad og Solheim skole har en rimelig blanding av norske og innvandrere, men er sånn passe bra tror jeg. Hvis jeg skulle flyttet til Lørenskog ville jeg siktet mot enten Kurland skole eller aller helst Rasta. Fine skoler i stabile boområder. Jeg tror Skedsmo og Lørenskog er nokså sammenlignbare i stabilitet og befolkning, men Skedsmo har finere "bysentra", særlig Lillestrøm. Det er uansett kort vei å kjøre da og det er mye enklere å kjøre til byen fra Lørenskog enn fra Skedsmo.

Skrevet

Hei!

Jeg har vokst opp i Lørenskog men bor ikke der nå såvet ikke så mye om skoler/barnehager osv i dag. Selv syntes jeg det var supert å vokse opp der, trygt stabilt miljø, noen kjøpesentre og samtidig ikke for langt fra oslo. Jeg kjenner noen som har flyttet dit senere år med barn på Fjellhamar skole og som er veldig fornøyde. Bodde selv på Fjellhamar, der både var og er det fremdeles relativt få innvandrere. Tror de fleste innvandrere bor i Skårer/Finstad området (mange leiligheter og derfor billigere er vel hovedårsaken). Tror Vallerudtoppen og den åsen som er på den andre siden, liksom mellom rasta skole og maxbo er fine steder. Kan også anbefale Fjellhamar. Jeg hadde med glede flyttet dit selv hadde det ikke vært for at vi begge jobber i oslo og ikke kan tenke oss og stå i kø hver dag til og fra jobb. Det er altså mitt hovedargument mot Lørenskog men dersom dere ikke er avhengige av jobb i oslo er det jo ikke noe problem.

Skrevet

jeg har bodd på lørenskog mer eller mindre hele mitt liv! med noen avbrekk i oslo, men etter at jeg fikk barn har jeg ikke villet flytte herfra!!

jeg har gode minner fra min egen oppvekst på lørenskog og derfor har jeg og valgt å bli boende her. det er som de andre sier vedr bosetning og skoler..

men når det gjelder "sentre" så skal jo metro bli ett av norges største.. og det er også triaden senteret her. så vi mangler så absolutt ingen tilbud her i mine øyne! Masse aktiviteter for store og små.

eneste ulempen er jo så klart at det er dyrt å kjøpe bolig her!!

Men om man jobber i oslo så er det jo uansett lang kø enten man kjører fra skedsmo eller lørenskog!! (men altså mye kortere fra lørenskog...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...