Gå til innhold

2 års kontroll på HS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de på 2 års kontrollen og hvor store var deres jenter på 2 års ktr?

Får man innkalling i posten? Vi har ikke vært på HS siden 15 mnd og da satte hun ikke opp noen ny time til oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille er berre 20 mnd (i dag ;o)) enno, så 2-årskontrollen er eit stykke unna.

Då storebroren var på den kontrollen (2007) var det måling av vekt og lengde, prat med helsesøster (spurte ein del om språk og motorikk) og legekontroll. Vi fekk innkalling i posten.

Han var 12kg og 87cm så vidt eg huskar.

Lille var ved 19 mnd 83 cm og 10kg så ho vil nok vere omtrent like lang men litt lettare om fire mnd enn broren var ved same alder :o)

Skrevet

Takk for svar. Jenta mi er 21 mnd, men tida flyr så fort så jeg begynte å tenke på det nå.

Vet ikke hvor lang hun er, men på vekta hjemme er hun cirka 11 kg.

Regner med at vi også får en innkalling når det nærmer seg da.

Skrevet

Gutten min blir 2 om litt over 1 mnd, og jeg heller husket ikke hvordan det var med kontroll. Så jeg ringte til HS og de sa det kommer innkalling i posten, og at både lege og helsesøster skal være der. Vet ikke hvor lang han er men tror det er litt over 90 cm, og han veier 13,6 på vekta her hjemme.

Skrevet

I vår bydel i Oslo er de så på etterskudd, og kapasiteten på helsestasjonen er helt sprengt, så her blir man innkalt til toårskontroll når barnet nærmer seg 3 år.

Vi var der to og en halv måned før jenta ble tre år.

Kontrollen var temmelig overfladisk. Jenta ble målt og veid. Og jeg måtte svare på om hun kunne hoppe og klatre. Dessuten kikket legen i halsen og ørene og lyttet på brystet. Ingen test av språk. Jenta mi har vært ei skravlebøtte siden lenge før hun ble to, så jeg var ikke bekymra for det, men jeg synes det var litt rart de ikke testet språket. Men jeg tror det er veldig forskjellig fra sted til sted hva de gjør.

Skrevet

Der jeg bor har vi 18 mnd ktr også, og deretter 2 år. Vi får ikke innkalling, men blir satt opp på ny time mens man er der.

Skrevet

Dette lurte jeg også på. Ser nå at man få innkalling i posten. Men nå lurer jeg på en annen ting. Vi har flyttet etter lillegutt var på 15mnd kontrollen. Må vi infomere helsestasjon om det, eller skjedde det automatisk når vi meldte adresseendring til folkeregisteret? Det er i samme kommune, men vi tilhører en annen helsestasjon nå. Gutten vår blir 2år i august, vi har ikke mottatt noe enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...