Gå til innhold

Andre som vurderer å føde hjemme??

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å føde hjemme denne gangen..

Min første fødsel endte nesten hjemme, Fra jeg kjente første rie og forstod at noe var på gang og til jenta var ute gikk det bare 2 timer.. Og det var en drømme fødsel..

Men nå har de også nye regler på KK i Bergen, far får bare være der mellom 17-20 i visittid.. Helt syykt... I tillegg blir du stablet inn på ett rom med 2-4 andre mødre.. Skulle ikke tro vi var i 2009... Helse Bergen går jo så langt tilbake i tid som det går ann å komme...

har og tenkt å kanskje føde på Voss ( 1,5 time fra Bergen..) Men går fødselen like fort som sist går jo ikke det...

Fortsetter under...

Synes det ser veldig bra/koselig ut med hjemmefødsel. Har sett en del videoer fra hjemmefødsler. Jeg bor i blokk så jeg tror ikke naboene her ville satt like stor pris på det. Hvis jeg rekker det så skal jeg også ha epidural så det er også en grunn til at jeg ikke kan føde hjemme.

Det er jo helt sykt det som skjer på KK i Bergen. Trodde det var bra for foreldrene å bli kjent med sitt nye familiemedlem når det ble født. De går jo mange år tilbake og hvem tenker de mest på??

Det må jo være greit for de som jobber på avd. at fedrene kan være med å hjelpe litt til med både barn og mødre. Dette er jo for å spare penger som jeg har skjønt, men det må jo bli en større belastning for de som jobber der. Kanskje det kommer flere sykemeldinger og da blir det ikke så mye å spare for sykemeldinger kan være dyrt og det går utover pasientene.

Dette viser jo bare si hvilket potetland vi bor i.

Jeg hadde planlaget hjemmefødsel i fjor med Liv Stangeland. Hun driver med hjemmefødsel og jobber deltid natt på Storken. Virkelig en flott jordmor! Fødselen vår endte på KK likevel av medisinske grunner, men var ble veldig godt i varetatt av Liv hele veien. Jeg kjenner flere som har brukt henne ved hjemmefødsel, og alle har bare lovord å si om henne. Anbefaler deg å ta kontakt med henne.

Lykke til!

Det høres unektelig veldig flott ut å føde hjemme og det gikk raskt med meg sist gang også..men..er vel litt pysete av meg. Tenkte heller å føde på den naturlige delen på sykehuset i vestfold, om den finnes lengre da..? Vi bor rett ved sykehuset, så det hadde helt sikkert gått med hjemmefødsel og, men.. Skulle det skjedd noe ville jeg aldri kunnet tilgi meg selv..

Men er veldig interessert, så om noen av dere har noen linker eller noe jeg kunne sett litt på, så kanskje jeg kan tenke litt mer på det.. :0)

Huff det tørr ikke jeg. Selv om mine fødsler har vært greie frem til selve pressriene, villle jeg vært redd for å ikke ha all mulig hjelp rett i nærheten dersom det skulle skje noe. Begge mine er tatt med sugekopp, så jeg ville nok ikke fått lov heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...