Gå til innhold

Skal ha tvillinger, blir 6 i fam. annen hver uke. Er Touran< 7 seter godt alternativ?

MegSelv82

Anbefalte innlegg

Trenger noen gode råd for bil. Jeg har ikke veldig lyst stor hiace eller noe slikt, men har mer lyst på en bil med bra komfor:-) Kanskje det er noen her som har noen tips eller erfaringer? SÅ tenkte vi at det kunne være praktisk og ha denne 7 seteren, siden vi er 5 når tvillingene kommer, og 6 når sønnen til mannen min er her. Tenkte selvfølgelig og ha takboks i tillegg:-)

Fortsetter under...

Vi blir fem i familien for vi venter også tvillinger. Jeg tror vi har bestemt oss for en chrysler voyager eller grand voyager. De andre som zafira eller touran føler jeg blir litt liten... Vi vil ha en bil som er romslig og som vi kan ha noen år, det betyr at barna skal vokse i den og da blir det alltid mer bagasje å ta med på evnt. turer og ferier. Jeg syns chrysleren virker vldig grei for den er ikke en buss liksom men er mye plass og man kan velge hvordan setene skal stå i bilen osv:) Lykke til med valget, men husk hvis dere er 6 i bilen blir det ikke mye bagasjeplass hvis dere skal på ferie eller noe, man kan jo alltid ha skibox men allikavel..;)

Ta dere en runde å prøvekjør litt biler så finner dere ut av hva dere liker og ikke liker.

Vi har akkurat kjøpt en Peugot 807hdi 2L. den har kraft men bruker ikke for mye drivstoff. vi blir fem når tvillingene kommer. og storesøster bruker fortsatt en stor bilstol. vi valgt denne av flere grunner. god kjørekonfort. kan stille alle setene hver for seg. de tre barna kan sitte på samme rad. dette er ikke mulig i en grand voyager der det er to + 3. benk. herlig å ha litt takhøde så man har mulighet til å bøye seg over barna og feste dem og styre hvis det er noe. og sist men ikke minst fjernstyrte sidedører herlig når man skal plassere to barnebilstoler i bilen og annen bagasje. det vi fort fant ut var at skyvedører er et pluss, lettere å få alle inn i bilen uten å dulte borti bilen ved siden av på parkeringsplassen. peugot ahr fått kritikk for lite bagajseplass bak den siste seterekka. når det bare er barn som sitter der kan alle setene skyves frem og det er faktisk ikke så værst. ellers kan man jo ta ut det ene sete bakerst når dere bare er seks, da får du inn en dobbeltvogn (er jeg ganske sikker på). håper det hjalp litt. :-)

• 4 uker senere...

Touran kan bli i minste laget. Vi har en Ford Galaxy (helt lik Sharan). Tvillingene er nå to år og eldstemann er 4 1/2, så vi har hatt bilen en stund og jeg kunne ikke tenkt meg en mindre bil.

Naboen vår har Touran og de har tre barn (ikke tvillinger), når de skal ha med vogna tar den hele bagasjerommet. Jeg vil anbefale en bil med god plass i bagasjerommet slik at du har plass til vogna der dersom det er mulig (i alle fall i det daglige). Galaxyen er så stor når vi tar ut de bakerste setene at jeg kunne trille vogna rett inn i bilen uten å slå den sammen. For å slippe å løfte kjøpte vi to planker som jeg brukte som rampe inn i bilen - det var kjempepraktisk og reddet ryggen min.

Husk også på comforten til de som skal sitte baki dersom dere skal på langturer med bilen. Mange av de mindre 7seterne har seter som bare legges ned i bagasjerommet i det daglige, og der får man mindre benplass (eller kortere fra setet til gulvet) enn i en større bil.

Jeg kan være enig med hun som skrev at skyvedør er praktisk, jeg kunne ønsket meg det endel ganger.

Husk også på å passe på at det er 3 punks seler i alle setene i baksetet. Vi gikk på en liten smell da det ikke kunne innstalleres i midten bak hos oss, men vi fikk løst det med å bruke to seter i baksetet og ett bakerst på den måten er det lett for tvillingene å gå ut og inn av bilen også. Storesøster er superstolt når hun sitter i forsetet sammen med en av oss voksne.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...