Gå til innhold

Etter 4 aborter er jeg gravid igjen - redd og lykkelig:-)

*anki *

Anbefalte innlegg

Har hatt 4 påbegynte svangerskap som har enda i abort. Alle iløp av 1 1/2 år. No er jeg gravid igjen og klorer meg til håpet om at jeg skal få hjelp og at det skal gå bra. Jeg har to gutter som er 9 og 6 år og de hadde jeg ingen problemer med å bere frem.

Har målt to hcg-nivåer og de har normal stigning. Er 5 uker no. Skal på tidlig ul om litt over en uke. Da er jeg 6+2 tror jeg.

Noen med erfaringer på hva en kan kreve å få av hjelp på sykehus? Hørt om pregnyl og abyl-e. Men er det noen med erfaring fra dette? Hva er det? Tenkte sette meg litt inn i dette før jeg kommer på gyn. Har ikke oppdaget denne siden før. Skal scrolle meg gjennom endel innlegg her da finner jeg sikkert svar på mye jeg lurer på.

Er uansett veldig glad men samtidig veldig redd for at det skal gå galt igjen...

Fortsetter under...

Hei og gratulerer så masse!! Håpar graviditeten set seg denne gongen!!

har ikkje så mykje erfaring med kva ein kan og bør få av hjelp anna enn at eg har blitt tilbudt UL ofte (kvar veke?) frå veke 6 dersom eg blir gravid no - eg har tatt "pakken" av blodprøver for å få utredning om habituell abort, og ventar på resultat og legetime for å sjå om dei finn ut kva som er gale.

Dei preparata du nemner blir vel såvidt eg forstår gitt dersom ein får påvist koaguleringsfeil (som kan gi små blodproppar i livmora) eller diverse antistoff som gjer at kroppen støter frå seg fosteret på eit tidleg stadium. Om du surfar litt rundt her inne finn du sikkert ut meir.

Fann diverse nyttige artiklar ved å google "habituell abort" også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...