It's all about me Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 Kjøpte ferske reker på en lørdag og spurte da om de kunne spises på søndag kveld. Det var ikke noe problem. Ble masse igjen som jeg frøys ned. Er de greie, eller må reker fryses ned umiddelbart etter at de er fisket bevares lenge?
ApriIbaby Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Ville tro det kom ann på om de opprinnelig var ferske eller tinte "ferske". Ideelt sett burde de være frosset med en gang, men tror ikke et døgn i kjøleskap har skadet dem. Jeg hadde ikke vært redd for å spise dem dersom de virkelig var fersk i utgangspunktet
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Jeg syns at det er best om man skreller dem, og så legger dem i kjøleskapet, evnt frysa. Ferske reker er sjeldent godt dagen derpå...
It's all about me Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2009 De var ferske i utgangspunktet. Ser det lett på "følehornene" om reker har vart frosset før de når butikken, og det hadde ikke disse vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå