Gå til innhold

Trenger tvillingvogn, men hvilken ?? - råd og erfaringer mottas m takk

Anbefalte innlegg

Trenger en tvillingvogn til et søskenpar med 20 mnd mellomrom. Har vært i butikk å sett på Emmaljunga Twin Cangaroo - og den var fin, men har også sett EasyWalker Duo og Teutonia Team Alu s4 på nett - noen som har råd, forslag og erfaringer å komme med er vi evig takknemlig :-)

Fortsetter under...

Jeg får også 20 mnd mellom mine i november og trenger tvillingvogn. Jeg synes oth er kjempegod å trille, men har kommet fram til at jeg vil ha muligheten til å ha begge mot meg. Skal velge en vanlig 4 hjuls tvilling\søskenvogn tror jeg.

Har da sett på brio du wave, skifter enkelt kjøreretning. Emmaljunga har en med to små hjul framme som jeg skal sjekke ut-enkelt å skifte kjøreretning.

Teutonia s4 virker også veldig bra, men der må man snu innsatsen for å skifte kjøreretning. Dessuten føler jeg den passer best som tvillingvogn-ikke til søsken med såpass mange mnd mellom.

Nei, dette er vanskelig. Liker veldig godt alle med 3 hjul. Men kommer ikke til å trives med å ha kun framovervendt kjøretening.

Det er såpass viktig for meg at jeg kjører tradisjonell vogn med softbag til minstemann i begynnelsen.

Tips! Glem trehjulinger, det blir alt for ustabilt med så brei vogn og et hjul framme. Velg heller med svingbare hjul framme. Ta med storesøskenet og prøv vogner, du blir nok overrasket over hvor smale i setet de fleste er. Jeg har styrt unna Emmaljunga og Brio nettop pga dette. Teutonia er den som har bredest seter og passer faktisk fint til søskenvogn, men velg den modellen med brems, den er tung i nedoverbakker ellers :-) Det er heller ikke sikkert du trenger søskenvogna så lenge, så sjekk bruktmarkedet. Selv har jeg 17 måneder mellom mine og brukte søskenvogna i kun fem måneder. Etter dette har vi klart oss fint med enkeltvogner (vi er jo som regel to som kan trille når vi er på tur) eller ståbrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...