Gå til innhold

Hvordan er DITT blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt har pleid å ligge på 100/60.

Nå er jeg i uke 30 og det ligger på 120/85..

Har deres blodtrykk steget jo lengre du er på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykket mitt på første kontroll var på 120/72.. Det begynte å stige når jeg var i uke 34, og nå ligger det gjennomsnittlig på 140/85 ca... Var også innlagt på sykehus to dager pga høyt blodtrykk og proteiner i urina.. Da lå blodtrykket på rundt 145/95.. Ikke hatt proteiner i urinen i etterkant, så har kun lett forhøyet blodtrykk!

Skrevet

Starttrykk på 120/80. Har svingt litt opp og ned i løpet av graviditeten, men igår var det på 145/100, så det er jo litt høyt. Men siden jeg er 40 uker og 0 dager idag er jordmor og jeg ganske avslappet til det. Men det er på bakgrunn av at utgangstrykket var relativt høyt og særlig at jeg ikke har vondt i hodet, er kvalm eller har vondt i magen og urinen er finfin! Skal sjekke blodtrykket mandag hos legen, for følge litt med.

Skrevet

Mitt var på 110/60 på kontroll i dag, er 38+1. Det startet vel på rundt 120/80, men gikk ganske fort ned etter rundt 14-15 uker

Skrevet

Mitt startet på 120/80 og er i nå på 120/60. Har skjønt at det er ganske stabilt (er nå 35+1) uten at jeg skjønner så mye av de tallene:-)

Skrevet

Mitt har steget. Lå på ca 110/60 i begynnelsen, men hadde hyperemesis så var nok en del dehydrert i tillegg.

Nå ligger jeg på ca 120/90. Var oppe i 140/90 ved en sjekk. Men så lenge jeg føler meg i fin form, så er det ingen fare for svangerskapsforgiftning bare pga blodtrykket. Har 4 dager til termin nå.

Skrevet

Blodtrykket mitt har gjennom hele svangerskapet ligget på ca 120/70, bare 2-3 over og under innimellom. Vet ikke åssen det er nå når jeg har masse vann i kroppen, om det kan påvirke blodtrykket. Skal til kontroll først om halvannen uke. Men siden det har vært så stabilt hele tiden, så er det sikkert bra nå også.

Skrevet

mitt har hele svangerskapet ligget på 105/55 så ganske lavt men på siste kontroll i uke 38+5 var det 120/65 :)

men fått masse vann i kroppen så er nok pga dette ..

føler meg i hvertfall helt fin :)

Skrevet

Mitt er lavt i utgangspunktet, ca 100/60, men nå 41+5 er det 130/85, har steget noe, men 10 dager over tiden, og masse vann i kroppen, så legen min er avslappet, og det er jeg også.

Skrevet

Mitt har ligget på ca 130 / 80 i hele svangerskapet, men fra uke 34 så har jeg fått lett svangerskapsforgifting.. Så nå ligger det på 145/90... så håper det ikke stiger så mye de 3 siste ukene....

Skrevet

100/60 hele veien! er nå 34 uker på vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...