Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen svare meg på hvorfor det er anbefalt å ha med seg morgenkåpe på føden? Er det et plagg jeg hater, så er det dette :S Finnes det noe annet man kan ha med seg i stedet? Kanskje noen som har født før kan gi meg råd om dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med meg forrige gang, men brukte den ikke. Det er vel fordi det er lett å slenge på seg hvis man skal opp om natten for å amme eller gå på do og sånt kanskje?

Jeg brukte joggebukse og sykehusskjortene. Du kan sikkert trygt droppe morgenkåpa :-)

Skrevet

Hei,

jeg har heller ikke født før og kommer ikke til å ta med morgenkåpe. Samme som deg, liker ikke å bruke det. Har hørt fra venninner som har født at det ikke er nødvendig så lenge man har med behagelige klær til å bruke i gangene og slikt. Blir jo sår og sånn og greit å ha kanskje en litt stor joggebukse og t-shorte istedet.

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor du skal føde. Mange steder er det dusj bare på gangen, eller et annet rom enn fødestua, og det er greit å ta en dusj etter fødselen;-) Da ligger du gjerne i "føde-skjorte", eller uten klær, og det er ikke spesielt moro å ta på klær før du har dusjet. Dette gjelder også mange steder dersom du vil ligge i badekar under fødselen, og skal tilbake til fødestua. Og noen steder har man ikke dusj på rommet etterpå heller. Jeg hadde med, men brukte den ikke, siden St.Olavs har bad på alle fødestuer og på rommene på pasienthotellet.

Skrevet

Født 3 ganger og aldr brukt det. orgenkåpe kan være ok nok det en gang i blandt, men ville ikke slept det med på fødestuen/barsel nei. Synes sykehusskjorten og nettingstrusene duger veldig bra siste timene før ungen er ute og første timene etterpå (også rett etter dusjen), så bruker jeg heller myke bukser og løse gode topper etter dette.

Skrevet

Jeg liker det heller ikke, men det er bad på gangen og da er det greit å ha når jeg skal på do, skifte på den lille eller dusje...

Skrevet

Jeg hadde en veldig tynn morgenkåpe med meg og var veldig glad jeg hadde den med. Vi måtte hente alle måltider utenfor rommet vi lå på og i tillegg så trengt jeg å gå litt rundt for å ikke bli gal inne på rommet. Dusjen/badet var også utenfor rommet som ble delt med et annet rom, og jeg orket ikke å ha på meg så mye klär da det var helt vanvittig varmt.

Skrevet

Jeg hadde det med sist, men brukte det ikke og skjønte ikke helt vitsen jeg heller. Men så snakket jeg faktisk med en venninne om det i dag og hun hadde brukt det mye - fordi hun delte rom med flere og da var det litt ålreit. Så det kommer nok an på fasilitetene som noen andre nevner her. :)

Skrevet

Er det anbefalt? Om sommeren trenger en det i alle fall ikke, og jeg hadde med meg en hettegenser til matsalen. Jeg hadde med meg første gang, men brukte den aldri.

Skrevet

Etter min første fødsel var jeg avhengig av morgenkåpen min. Men, da var jeg ikke god til bens og var sengeliggende. Klarte ikke kle på meg selv og da var det greit å bare tulle seg inn i morgenkåpen. Lå¨på sykehuset en ukes tid.

Etter min andre fødsel brukte jeg den ikke i det hele tatt. Da var jeg så fin i formen at jeg dro hjem dagen etter.

Skrevet

Jeg bruker aldri morgenkåpe og kommer ikke til å kjøpe bare en dag eller to på sykehuset. Må jo dele rom med 2 eller 3 andre her, men jeg får heller satse på løse klær som er lett å få på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...