Gå til innhold

Hei alle med to i magen,trenger noen svar her

kommende mor til 4

Anbefalte innlegg

Hei. Var på UL uke 24 i går. Kun vekstestimering og kontroll av fostervann. Er det ikke normalt å måle livmorhals og da?????

Ellers er det bestemt keisersnitt pga at morkaken ikke har løsnet med de forrige. Dette for å ha meg åpen og ta ut morkaken med det samme og dermed ha mer kontroll på evt blødning. Nå var det annen gynekolog, og hun mente vanlig fødsle var best, dette fordi hun sa at livmora trekker seg ikke så godt sammen ved keisersnitt og at det dermed kan blø mere. Bedre å hente ut morkaken manuelt etterpå. Noen som vet noe/har erfaringer.

Spurte også gynekolog på nettet hos lommelegen, også han svarte keisersnitt.

Blir frustrert over mange ulike svar. Gruer meg veldig til dette og tenker mye. Det var mye frem og tilbake før jeg ble gravid nettopp pga dette problemet.

Fortsetter under...

enig med sylihe. når det er sagt tror jeg nok at de vil ha keisersnitt fordi du går med to, er vel redd for mye blødning før evt nr 2 kommer ut og da hvor kritisk det kan bli under fødselen. de ter sant at livmoren trekker seg mindre sammen med keisersnitt men de gir hormoner for å stimulere dette intravenøst, så det i seg selv burde ikke bli noe problem. min erfaring fra forrige gang er at jordmødre vil ha alt så normalt og naturlig som mulig leger ser mer på det medisinske. noen ganger kan det gå for langt i begge veier. så det er ikke enkelt. kjenn litt på hva du vil og hva du i såfall føler deg mest konfortabel med. hvis det er planlagt keisersnitt kan du jo være våken under inngrepet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...