Gå til innhold

Hva skal jeg forvente meg egentlig?

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å nærme seg permisjon for min del og tankene spinner veldig rundt fødselen.

Vi har en times kjøring til sykehuset og jeg driver å grubler på hvordan det kommer til å bli..

Kjøreturen er grei tror jeg (bortsett fra at mannen min ikke er helt ferdig med lappen enda men det er ikke en stor bekymring).

Men så kommer vi til sykehuset.. Jeg vil jo ikke drøye for lenge med å dra i og med at det er avstander mellom hjem og sykehus, men hva om fødselen ikke setter i gang likevel? Hva gjør vi om vi blir sendt ut igjen? Skal jeg gå å ha det vondt et helt annet sted frem til det er tid igjen? Liker å være skikkelig forberedt før jeg kommer så jeg vet hva jeg kan forvente meg...

Det blir ikke krise om vi blir sendt ut for mine foreldre bor i samme by som sykehuset, men jeg har ikke videre lyst til å dra hjem til de heller når det først er noe i gjære. Dette føler jeg er min og mannen min sin tid!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140330236-hva-skal-jeg-forvente-meg-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig å spå hvordan fødselen din vil bli. Men de aller fleste førstegangsfødende rekker fram til sykehuset med veldig god margin.

Jeg er en av dem som nok ville ha slitt litt dersom vi hadde ventet hjemme lenger enn vi gjorde. Jeg kjente nemlig ikke at det åpnet seg. Hadde ingen rier. Men vannet gikk litt om litt, derfor skulle jeg legges inn for å sette igang fødselen. Så da vi kom til sykehuset hadde jeg litt småvondt i ryggen men ikke mer enn det. Så sjokket var stort da det ble konstantert 5 cm åpning. 5 timer etterpå var jenta født.

Når dere har en times kjøring til sykehuset så tror jeg ikke dere vil bli sendt hjem igjen dersom fødselen er i gang men at det feks ikke er noe særlig åpning enda når du kommer til sykehuset. Men du bør dra til sykehuset før riene blir for vonde for det er rett og slett jævlig å sitte i bil med heftige rier. Ta det opp med jordmor og legg en plan på hvordan dere skal gjøre det. Så vet du hva du skal forholde deg til når dagen kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...