Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Gutten min løper rett ut i vannet, legger seg gjerne rett ned og tror nok selv han kan svømme. Er hele tiden sammen han i vannet, men føler at det ikke er nok. Et sekunds uoppmerksomhet så ligger han på bunn. Men ser ingen andre små barn bruke noe.. Hva var det som var best av redningsvest og flytevest? (husker ikke forskjellen) Evt. Armringer? er det kun for større barn? Tar i mot all tips :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Vi bruker en badering som små barn kan sitte i samtidig som de kommer ned i vannet, en kombinasjon mellom badering og gummibåt på en måte.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Ja, vi har sånn babybadering, de bruker på babysvømming. Men det er ikke mye han gidder å bruke den.
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Vi har på vår lille badeglade jente badebukse. Småbarn må passes på hvert sekund ved vannet uansett, så da synes jeg det blir unødvendig å ha på henne redningsvest når hun bader. Armringer, badering ol er uansett ingen sikkerhet, det er bare leketøy og gjør ikke at man kan tillate seg å være uoppmerksom noen øyeblikk.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Tydelig at din jente ikke er like vilter i vannet som gutten min. Som du så er jeg alltid ute i vannet med han og det var absolutt ikke for å slippe å følge med på han hele tiden. Følger også med på han når vi kjører båt, men har på han redningsvest for det ;-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Joda, ganske så vilter i vannet min også. Går rett uti og stopper ikke selvom det blir dypt, dukker hele hodet under og kaster seg rundt, snubler og ramler i vannet ol. Jeg bruker alltid redningsvest på henne når vi er i båt, men ikke når vi er på stranda og bader.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 "Hvis du er i en situasjon hvor vannet er dypt, er det grunnleggende og ekstremt viktig at barna har på redningsvest til enhver tid." "De aller fleste av oss har opplevd at vi kan bli distrahert et sekund eller to, selv om vi i utgangspunktet mente å holde øynene på barnet til enhver tid. Det er ikke hyggelig å tenke på det, men et sekund eller to er alt som kan skille mellom trygghet og fare"
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har også en liten gutt som freser ganske så hemningsløst rundt i vannet. Har vurdert å bruke redningsvest. Har badering, men føler det gir litt falsk trygghet når han er så vilter. En av oss fotfølger han jo hele tiden, men ikke mye som skal til =( Det er viktig å sjekke ut testne av redningsvestene. Endel vester som ikke snur barnet rundt i vann. Tror det var en Helly Hansen vest som kom greiest ut i test.
Pottemor og lillemann Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har aldri hørt om at de skal ha på seg redningsvest! Hvordan skal de da lære å beherske vannet og etterhvert lære seg å svømme? Det virker jo mot sin hensikt hvis de tror at de flyter automatisk. Man må jø følge med hele tiden og jeg slipper ham ikke av syne, av og til tar han ut på egenhånd og faller under. Synes ikke det gjør noe, så blir han vant til å ha hodet under vann.
Grateful mom Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Jenta vår storkoser seg i basseng eller sjøen med armringene sine! Da tripper hun rundt selv, selvfølgelig under oppsyn eller at vi er der med henne. Hun er ca 14 mnd nå. Hun går også selv uti de store bassengene med armringene og syns det er kjempegøy
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Mener dere at de små på 1-2 år skal ha på seg redningsvest når de er på stranden???? Min 1,5 har badebukse på seg....jeg følger med han hele tiden. Han skal faktisk få slippe å sitte i strandkanten, vasse og løpe ut i vannet uten en redningsvest på seg. Er vi i båt har han selvfølgelig på seg vest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå