midgard Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 I dag var jeg (og min gode vennine som har termin 13 dg etter meg) på omvisning på sykehuset i Fredrikstad... huff kjenner på meg at nå nærmer det seg (jeg har ca 6 uker til termin), gruer meg jeg... Det var fint der og personalet virket veldig hyggelig. Jeg har hørt at de har en egen teknikk der for å "vri" ut barnet slik at det blir mindre rifter, er det noen som har kjennskap til det, som har født der???
jannemor Skrevet 5. juli 2009 #2 Skrevet 5. juli 2009 Hei! Fødte på SØF i april 2006, hadde en fantatisk opplevelse med jordmor Pia fra Sverige. Aner ikke om hun vridde - men vårt barn ble født ved at jeg lå på siden i sengen. Da hadde jordmor full oversikt over barnets bevegelser, og "stoppet" hodet dersom jeg presset. Dette er visst en teknikk de har lært om fra Finland - for å begrense riftene. Rifter oppstår visst veldig ofte grunnet at jordmor ikke har "oversikt", slik at det er vanskelig å forhindre det. Barnet vårt var 3600 gr, og jeg sydde ingenting. Skal føde der igjen til høsten - og har ingen reservasjoner mot det! Kommer to her da!! Ønsker både deg og din venninne masse lykke til!
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Hei, jeg har termin om 7 uker og skal også føde i Fredrikstad. Jeg kunne gått tenkt meg en omvisning der jeg også.. Åssen får man til det? Ringer man bare ned å avtaler tid?
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Vi skal ha en guttebaby♥aug09 snakk med jordmoren din ho har sikkert gitt deg beskjed om dette... Vi var der 13 juni , da var di med jormor forbundet. koset oss veldig. er førstegangs fødene så gruere og gleder meg veldig sånn om hverandre....men syntes det var litt deilig at samboeren min var med og fikk høre ting før fødselen er der...
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #5 Skrevet 5. juli 2009 Min jordmor har ferie hele denne mnd dessverre. Men jeg kan jo prøve å ringe ned på kontoret der nede.. Ja foreløpig så bare gleder jeg meg til fødsel, blir så spennende =) Vil også hatt med meg mannen på omvisning, han tror jeg nesten trenger omvisningen mer enn meg =)
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Jeg syntes oxo samboeren min trengte den mere en meg. etter vi hadde vært der forsto han hva jeg går igjennom nå, bekkensnerter og alt ....
mirre78 Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Da jeg var på UL på SØF fikk jeg med et hefte. Inni det står det div telefon nr, blandt annet et man kan ringe for å få omvisning.. Forstod det slik at alle fikk det heftet??? Jeg har termin i sept, så har ikke hatt omvisningen enda, men har tenkt til å ringe ned etterhvert så vi oxo får tittet oss litt om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå