Mini09&Lille12 Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Snuppa mi har valker under haka og der har det kommet røde flekker med sånn gul greie jeg må tørke bort.. Fryktelig varmt nå, kommer det av det?? Lukter vondt også.. vet ikke om det gjør vondt, men ser sånn ut! Vanskelig å komme til der, for hun nekter å la meg vaske, får det til etter en stund med grining osv. Burde jeg dra til lege? Eller er det noe man kan ha på? Tør ikke ha på noe i tilfelle det blir verre.
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 dette er svette og gnagesår tenker jeg. hva med talkum i valkene?
blomstre Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Viktig å tørke godt i valken etter vask/bad. Det kan hjelpe å drysse på talkum eller potetmel da det suger til seg fuktighet. :-)
Ceci med snuppe Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Pass på at det tørker godt! Tror talkum/potetmel tørker ut, sjekk med HS før du begynner å bruke det. Man skal hvertfall være litt forsiktig med det. Når det gjelder tørking, så er hårtørreren genial. Snuppa vår var sår i lysken, og det vi gjorde var å ta litt avkjølt kokt vann på en bomullsdott og rense forsiktig, og deretter brukt hårtørreren og passet på at det tørket godt. Dette gjorde vi flere ganger om dagen. Det tok ikke så lang tid før det var helt fint igjen Ville tatt kontakt med HS, jeg, hvis jeg var det. Lykke til
Gjest Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Hadde samme problem med den ene jenta mi. Hun var veldig rød med noe gult i den ene valka under haken. Var hos HS samme dagen jeg oppdaget det, hun anbefalte meg å smøre på en krem som heter Inotyol (fås kjøpt på apoteket, jeg bruker den også på stumpen istedenfor sinksalve). Neste dag var rødheten borte. Anbefaler å legge et tørk/klut/mesoft på kanten av bodyen, slik at det ikke setter flekker på tøyet. HS sa til meg at det var helt vanlig.
Elsker jenta si<3 Skrevet 5. juli 2009 #6 Skrevet 5. juli 2009 Jeg har veldig god erfaring med aloe vera
noem85 Skrevet 5. juli 2009 #7 Skrevet 5. juli 2009 Jeg anbefaler deg å dra til lege som kan se på det, Akkurat slik var jenta mi og, og hun hadde gule stafylykokker som måtte behandles med krem som man får på resept. Det skjer ofte når man får litt utslett på et sted hvor det blir varmt og det ikke kommer til mye luft.
Svale <3 Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 HS anbefalte inotyol.. Ikke talkumpudder, da dette bare vil klumpe seg. Men hvis du mistenker at det er blitt betent, bør du sikkert la enten HS eller lege se på det..
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Lillegutt har også svettesår under alle dobbelthakene sine. Jeg fikk tips om å rense d med olje uten parfyme og smøre med sinksalve eller talkumpudder. Prøvde med sinksalve først, men syntes ikke d funka. Så nå har vi brukt talkumpudder i 3 dager, morgen og kveld, og det er nesten borte. Ett tips om å få vaska/smørt litt lettere under haka er å stå bak babyen sånn at de må strekke hals/se bakover for å se deg. Mye lettere å vaske under haka da. Det funker ihvertfall for oss!
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Zink salve? Hvor gammelt er barnet? Det er lettest å vaske under haken og på halsen om barnet ligger på magen og løfter hodet. Ellers fungerer det greit her uten klut, og bare med hånden når babyen bader. Det er viktig å få vasket bort gammel gulp...
happyhappy2 Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 dra på apoteket å kjøp aderma cytelium,fungerer med en gang... kjempeeffektiv:)
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Da snuppa ble kjempesår i valken under haka, ble vi anbefalt en salve av ei venninne. Salven heter "Barnesalve" og selges på apoteket. Utrolig effektiv!!!
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Vi hadde også det problemet, og det eneste som funka for oss, var å drysse potetmel der så det tørka opp, for deretter å bruke ei salve som heter Dactacort (fikk resept av legen på denne). Nå er snuppa helt fri for sår, men skal det skje at hun blir fuktig der igjen, er det fram med potetmelet med engang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå