Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Hei! Kor vandig kan utfloden være? Eg føler at eg av og til kjenner at det renner, veldig lite men likevel. Blir bekymra for om eg kan lekke fostervatn. Fleire som har det slik?
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Tror egentlig du bør ta opp det med føden og ikke oss.. Ta på deg et bind og ring føden.
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2009 Har tatt det opp med jordmor, og ho mente det bare var vandig utflod, derfor lurer eg på andre sine erfaringer.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Ok, ja, jeg har vært gravid før og hadde mye vannig utflod. Morsomt når folk sier at man slipper mensen når man er gravid, er jo helt horribelt mye annet ekkelt man får istedet :-p Fostervann lukter litt emment og søtt da. Jeg hadde masse av det du beskriver sist.. Hvilken uke er du i?
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2009 He he det er sant, men godt å slippe mensen uanset:) Eg er i veke 20 no, når merka du det og kor lenge varte det?
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Er digg å slippe mensen ja, he he! Er derfor jeg skaffet meg PCOS (laange sykluser :-p), tulla. Jeg begynte vel å merke det rundt den tiden du er på, men jordmor sa også ofte at det kunne være urinlekkasje.. :-S Det som jeg syns var særs plagsomt med det var at jeg trodde jeg begynte å blø eller tisset på meg hver gang det skejdde. Det kjentes liksom ut som det kom så mye
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2009 Vil tro det bare er det som "feiler" meg også, urinlekkasje eller vandig utflod, satser på det, siden jordmor meinte det og det stemmer med dine erfaringer:) Eg har også PCOS, er vi ikkje heldige:) Men gikk utrulig nok bare fire mnd etter at eg slutta på ppillen (diane) og en enkelt pergotime kur. Tok det lang tid med deg? Skal du ha tvillinger siden det står +2 i nicket ditt eller har du to barn?
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Ja og det er som min jm sa veldig sjeldent at fostervannet går litt og litt :-) Ååh, PCOS er koselig, jeg måtte ha pergotime etc, fordi jeg hadde sykluser på over 100 dager. Skikkelig gøyal sykdom:-p Første ble til på p-pillen og de to som er på vei (twins, ja) måtte det 4 pergokurer til for å få.. Jeg prøvde vel i 16mnd, men det ble ikke fullt så mange pp pga lange sykluser. Var befriende å få diagnosen PCOS for da kunne man gjøre noe med det:-) Utover det er det jo en drittsykdom men jeg er "glad" jeg hadde det, for ellers hadde vi nok ikke fått hjelp "så fort" .-)
Mamma_til_isabella Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Det er ytterst sjeldent man lekker fostervann så tidlig. Vannaktig utflod er jo kjempe normalt og kan forveksles.... Men om du lukter på det lukter fostervann litt kvalmt og søtt og som regel er det blankt med akkurat som en dråpe melk i. Og da renner det som regel nesten hele tiden. Men er du i tvil ta på deg et bind som du går med så tar du det med til føden så sjekker de det ut for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå