Snufselure Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Når hodet fester seg i bekkenet, hvor lenge er det da til babyen kommer ca? Har hørt mye rart rundt det. Er det noen som veit noe om detta? Jeg er 37+1 og var hos legen i stad, han sa at babyen hadde hodet nedi bekkenet og hadde begynt å feste seg Håper mange av dere svarer
Ida Jacobine Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Hei, Tror ikke man kan beregne hvor lang tid det er til fødsel utifra når hodet fester seg, men jeg tror det er ganske normalt at det fester seg rundt uke 37. Tror jeg selv fikk samme beskjeden rundt denne tiden da jeg gikk med storesøster. I uke 38 var jeg innom sykehuset til kontroll pga mistanke om fostervannslekkasje, og da fikk jeg høre at hodet "satt som en liten propp". Og storesøster kom dagen før ultralydtermin. Men det er spennende med alt som skjer når kroppen og babyen gjør seg klar, da! :-)
Snufselure Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2009 Okei:) Ja, alt er så spennende og jeg er så utålmodig! Hehe, detta er mitt først barn så alt er nytt for meg Jeg håper på å føde før terminen, men tviler sterkt på at det skjer. Førstegangsfødende går vel som regel litt over tida
Ida Jacobine Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Såklart! Jeg er også spent og utålmodig, enda jeg har gjort det før! :-D Håper du slipper å gå og vente alt for lenge, da. Lykke til!
meandmylittle Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Hei. Jeg fikk beskjed av jordmor i uke 37 ca at hodet lå laaangt nedi bekkenet og at hodet var så godt som festet.. Var hos legen i går( uke 39/40) og i flge hun var hode ikke festet...så aner ikke jeg,virker mer som at de mener så forskjellig disse legene/jordmødrene...Har temin neste helg,så kjekt om hodet festet seg snart liksom..men legen min mente dette ikke hadde noe å si,da når vannet går vil hodet automatisk feste seg...er førstegangs,så trodde hodet festet seg noen uker før jeg..