Snufselure Skrevet 2. juli 2009 #1 Skrevet 2. juli 2009 Når hodet fester seg i bekkenet, hvor lenge er det da til babyen kommer ca? Har hørt mye rart rundt det. Er det noen som veit noe om detta? Jeg er 37+1 og var hos legen i stad, han sa at babyen hadde hodet nedi bekkenet og hadde begynt å feste seg Håper mange av dere svarer
Ida Jacobine Skrevet 2. juli 2009 #2 Skrevet 2. juli 2009 Hei, Tror ikke man kan beregne hvor lang tid det er til fødsel utifra når hodet fester seg, men jeg tror det er ganske normalt at det fester seg rundt uke 37. Tror jeg selv fikk samme beskjeden rundt denne tiden da jeg gikk med storesøster. I uke 38 var jeg innom sykehuset til kontroll pga mistanke om fostervannslekkasje, og da fikk jeg høre at hodet "satt som en liten propp". Og storesøster kom dagen før ultralydtermin. Men det er spennende med alt som skjer når kroppen og babyen gjør seg klar, da! :-)
Snufselure Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2009 Okei:) Ja, alt er så spennende og jeg er så utålmodig! Hehe, detta er mitt først barn så alt er nytt for meg Jeg håper på å føde før terminen, men tviler sterkt på at det skjer. Førstegangsfødende går vel som regel litt over tida
Ida Jacobine Skrevet 2. juli 2009 #4 Skrevet 2. juli 2009 Såklart! Jeg er også spent og utålmodig, enda jeg har gjort det før! :-D Håper du slipper å gå og vente alt for lenge, da. Lykke til!
meandmylittle Skrevet 2. juli 2009 #5 Skrevet 2. juli 2009 Hei. Jeg fikk beskjed av jordmor i uke 37 ca at hodet lå laaangt nedi bekkenet og at hodet var så godt som festet.. Var hos legen i går( uke 39/40) og i flge hun var hode ikke festet...så aner ikke jeg,virker mer som at de mener så forskjellig disse legene/jordmødrene...Har temin neste helg,så kjekt om hodet festet seg snart liksom..men legen min mente dette ikke hadde noe å si,da når vannet går vil hodet automatisk feste seg...er førstegangs,så trodde hodet festet seg noen uker før jeg..
Snufselure Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2009 Okei. Ja, virker som om alle sier forskjellige ting. Det er noe irriterende syns jeg! Jeg trodde også det var sånn med førstegangsfødende at hodet festet seg noen uker før. Men man veit vel aldri da. Hehe. Får håpe den lille skatten din fester seg snart om h*n ikke har gjort det
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Jeg tenker at man ikke må henge seg opp i at mange flergangsfødende sier: siden du er førstegangs så blir det sånn og sånn..... Det er nok forskjellig fra person til person. Jeg fikk vite for en drøy uke siden at hodet drev og festet seg, har termin neste fredag. Men legen min sa også at eneste måten å se det sikkert er å ta vaginal u.s.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Har ikke noen betydning egentlig. Med min førstefødte var hodet festet i uke 32 men hun ble født 3 dager over termin. Med min andre var hodet festet i uke 39 og han ble også født 3 dager over termin.
Lykke X 4 Skrevet 2. juli 2009 #9 Skrevet 2. juli 2009 Ikke heng deg opp i om hodet er festet eller ikke. Hos førstegangsfødende kan det feste seg tidlig, hos flergangsfødende hender det at ikke hodet fester seg før man får rier. Har ikke noe sammenheng med når hodet fester seg, og når man føder. For forandringer kan skje fort Det har ikke noe å si på modenhet engang, dette med om hodet er festet eller ikke. Man kan være veldig moden, ha åpning og bare vente på rier, men fremdeles ikke ha hodet festet
magica og lille tryll ♡ Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Jeg er førstegangs, har termin idag, og hodet er ikke festet. Har fått beskjed av jordmor om ikke å henge meg opp i det. Hodet fester seg så fort vannet går...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 hodet festet seg i uke 32, fødte to uker før termin. vet ikke om det har noen sammenheng med hvor tidlig hodet fester seg og om babyen kommer før, men blir spennende og se denne gangen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå