Gå til innhold

Noen med gode råd til en som sliter med valget sitt?

**LilleMy!**

Anbefalte innlegg

Nå er det 2,5 mnd siden jeg tok abort og jeg sliter mye med at jeg tok det valget. Jo mer jeg tenker på det så føler jeg at jeg valgte feil. Syns det er vanskelig å snakke med kjæresten om det for han føler det ikke på samme måte, noe som ikke er så rart. Han kjente det jo ikke på kroppen sånn som jeg gjorde.

Jeg har lest noen innlegg her hvor jeg ser at det er andre som skriver at de også sliter/har slitt med valget. Er det noen som kan komme med noen råd til hvordan jeg skal komme meg videre?

Fortsetter under...

Snakk med noen er mitt råd! Det aller beste er om du kan snakke masse med kjæresten din ..tror det har mye å si for forholdet deres videre. Ellers så kan du snakke med noen utenfra psykolog, sosionom eller Amathea som hun over skriver. Ellers kanskje du har en venn eller venninne?

Jeg har hatt veldig nytte av å få snakke masse med mannen min. Han føler det selvfølgelig ikke slik som meg...var jo han som ville ta det bort. Nå har han skjønt hvor vanskelig dette har vært for meg og han stiller opp for å lage et nytt barn om det er det jeg vil! Men dit har vi ikke kommet enda....

Masse lykke til, håper det ordner seg...det blir lettere å leve med etter som tiden går...det er min erfaring etter over ett år!

Hei.

Jeg tok en abort i desember. Og angret så d holdt på å rakne for meg.. Alt fra reklamefilmer til sanger på radioen fikk meg til å briste.

I dag skulle jeg vært i uke 38. 27.juli skulle jeg hatt termin. Det gjør ufattelig vondt å tenke på det. Og gleder meg bare til jeg har passert den datoen så jeg kanskje ikke tenker så mye på det. Ikke bedre ble det når legen anbefalte meg å bli gravid på nytt. Har så dårlig samvittighet for den babyen som aldri fikk bli født. Men har insett at jeg bare må lære å leve med det. Jeg forsøker å tenke at en dag vil jeg få barn som jeg kommer til å elske over alt på denne jord. Å da kan jeg tenke at har jeg IKKE tatt den aborten så har ikke akkurat DE vært hos meg...

Om du vil snakke så send meg gjerne en PM. Vet ikke om jeg kan være til så mye trøst men kanskje vi kan dele erfaringen og "sorgen". Jeg og har vegret meg for å snakke med sambo om dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...